Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Galleria

Juuri tätä ajattelinkin, että pieni muokkaus voisi olla mahdollista esikatseluvaiheessa, ettei menisi liiaksi säätämiseksi, ja ajattelinkin tuoda epäkohdan esille, josko muillakin olisi samoja ongelmia. Toivottavasti Tomi ottaa tämän huomioon
Muutenkin tuo tapahtumiin liittyvien kuvien lisääminen on työlästä, kun joutuu jokaisen kuvan yksitellen lisäämään. Tästähän taisi olla joskus puhetta, että näin estetään "liikojen" kuvien lisääminen ja palvelun rajoitetun levytilan käyttö. Jotenkin vaan toivoisi lisää käyttäjäystävällisyyttä, jos tahdotaan jatkossakin porukan lisäävän kuvia tapahtumista. Itse ainakin koen sen tällä hetkellä työlääksi. Onko muita mielipiteitä?
Mallikuvien lisääminen yksitellen on mielestäni hyvinkin kestettävissä koska malleja valmistuu sen verran harvoin ja niitä kuvia on kuitenkin rajallinen määrä. Tapahtumakuvat on tietysti toinen juttu jos kuvia on kymmenittäin joten siinä kohtaa ymmärrän tuon turhautumisen.
Esikatseluvaihe jää kokonaan pois uudella sivustolla, mutta kuvat kyllä käännetään automaattisesti oikein päin, kunhan kuvan mukana tulevissa EXIF-tiedoissa on kerrottu mikä on oikein päin. Käytännössä kaikki nykylaitteet tämän tiedon lisännevät. Myös useamman kuvan lisääminen kerralla tulee mahdolliseksi.
Mallien arviointi ja viikon mallin valinta ovat aiheita, jotka ovat tasaisin väliajoin nousseet puheenaiheiksi ja jakaneet mielipiteitä.

Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että mallien numeerinen arviointi voisi kokonaan loppua, koska se aiheuttaa osalle käyttäjistä liiaksi mielipahaa. Pienoismallit.netin on kuitenkin tarkoitus olla ennen kaikkea palvelu, jossa jokainen mallari voi viihtyä ja saada mallailuintoa ylläpitäviä onnistumisen tunteita.

Haluan kuitenkin kartoittaa mahdollisimman laajasti koko käyttäjäkunnan mielipiteitä aiheesta ennen päätösten tekemistä. Tämän vuoksi olen laatinut aiheeseen liittyvän kyselyn, joka löytyy osoitteesta forms.gle/vSdeWSp34EL9pPRj9

Toivon mahdollisimman monen käyttäjän osallistuvan kyselyyn ja kertovan arvokkaan mielipiteensä.

Kiitos!