Pienoismallit.net

Vesi dioraamaan?

Pate J kirjoitti:
millä värillä kannattais vesi maalata jos aikoo tehdä aika vihreetä tai semmosta likasen näköstä vettä? vaikuttaako pohjan väri siihen?
Aika pitkälti vastasit jo itse omaan kysymykseesi. Vesi kannattaa maalata sillä värillä minkä väristä siitä haluaa tulevan. :) Vakavasti sanoen: Tutki luonnossa sellaista vettä jota aiot mallintaa, ja sekoittele sitten eri väreistä sopiva sävy. Tuollainen likaisen ruskea värihän syntyy periaatteessa kaikkia perusvärejä (sininen, punainen, keltainen) sotkemalla. Jos veden pintamateriaali tulee olemaan läpinäkyvää, juurikin se pohjan väri määrää lopullisen veden värin. Toki myös itse kirkkaaseen vesimateriaaliin voi sekoittaa sävyjä. Nämä ovat vähän sellaisia "kokeilemalla oppii" -juttuja.
kannattaako uretaanilevylle tehdä vettä? kannattaisko se lakata ennen veden tekoa?
Moro,

mulla ois satama-altaan veden tekeminen piakkoin edessä. Haluaisin että se ei ole ihan "Still water", vaan siinä saisi olla jotakin aaltoa pinnassa. Yhtenä vaihtoehtona olen kuitenkin miettinyt Vallejon Still wateria sen helppokäyttöisyyden takia (vaikka silloin lopputulos olisi ihan tyyni pinta, mitä en halunnut). Tosin sitä kamaa menisi sitten monta purkkia. Onko kukaan kokeillut Magic water nimistä kaksikomponenttiainetta? Tuo alempi linkki ei liity siihen, mutta on muuten yksi näkökulma aiheeseen, tosin pätkä päättyy (myös osa 2) ennenkuin kaveri pääsee lopputulokseen asti.

www.youtube.com/watch?v=xqdPZK4K5qc

www.youtube.com/watch?v=zpU4DB5TC_w

Onko kellään joku viisastenkivi mistä mun kannattais lähteä liikkeelle? Pinta-alakin on kohtuu iso 120 cm x 20 cm yksi sivu ja toinen 100 cm x 20 cm.

johansiren.kuvat.fi/kuvat/Kuivatelakka/telakkalayout.JPG
satama altaissahan vesi on monesti varsin likaista. Johtuen laivojen aiheuttamista virtauksista yms. Joten voisiko tuon veden altaaseen tehdä ihan vain maalaamalla? Pohjaksi joku perus tasoite mihin muotoilisi aaltoja? Sitten joku tasaisen vihreän ruskean sävy pohjalle ja siihen sitten vähän elävyyttä pintaan. Jotain roskia yms vähän altaaseen lillumaan, ehkä joku lokkikin?

Ainakin itse satamissa käydessä on vesi tuntunut olevan varsin sameaa ja näkyvyyttä tuskin on juuri ollenkaan. Tosin kaipa se vesi kirkastuu satama altaissakin kun saa tarpeeksi seisoa.
Tässä dioraamassa vesi on tehty vähän samalla tyylillä kuin videossa.
Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.