Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Mika Kauranen kirjoitti:
Jarmo P. kirjoitti:
Strabokran ja Tiger Ausf. B. löysivät toisensa…

Tämähän menisi jo ihan valmiina mallina, siis dioraamana.
Hyllyssä on vielä muutama hankinta, joka pitäisi saada mahdutettua mukaan.
Matti T kirjoitti:

Ferrari 156/85. 1/43 skaala rupeaa olemaan jo pikkasen pientä. Ilman suurennuslasia tai makroa ei paljoa detaljeja erota nähdä..
Onko tuo Bosican sarja? Minulla oli aikanaan parikin, mutta totesin skaalan olevan liian pieni minulle.
Ei oikein mitään. Pari keskeneräistä dioraama-ideaa käytännössä alkutekijöissään ja pari Pantheria joiden kanssa jumissa henkisesti. Pitäisi varmaan keksiä joku uusi juttu, tod näk dioraaman tai vinjetin tapainen.
Matti Kurki kirjoitti:
Onko tuo Bosican sarja? Minulla oli aikanaan parikin, mutta totesin skaalan olevan liian pieni minulle.
Ei ole Bosican sarja. Taitaa olla kyseinen sarja todella harvinainen ja hinnakas. Tämä on tuore MFH:n sarja, jota saa kolmena eri versiona.

Skaala on kyllä todella pieni ja omat epäilyni oli ennen aloitusta, että tuleekohan tästä mitään. Tässä vielä tuore päivityskuva:
Työn alla on Dragonin 1/72 Arado Ar-234C + Julia. Minulla on sellainen tunne, että tämä kokeilu ei edennyt paljon piirustuslautaa pitemmälle. Netistä ei paljoa lisätietoa löytynyt.

Joudunkohan kaivamaan tunnukset ylijääämä siirtokuvien arkistosta. Pyörittelin siirtokuva-arkia käsissäni ja laskin sen työpöydälle. Ja nyt sitä ei löydy mistään. Vielä on pari paikka katsomatta, joten eköhän se arkki vielä löydy. Viimeistään silioin kun malli on jo kuvattu ja esitelty…

E-P
Capronin taka-kk-torni on tehty.

Vielä pitää väsätä sivuvakaajat kaikkine lisukkeineen ja yläsiiven siivekkeiden tapit ja ohjausvaijerit.
[img][/img]

BMW IIIa Rodenin 1:48 mallisarjasta menossa Eduardin Fokker D.VII runkoon. Aika paljon lisätty kaikenlaista metallista tehtyä osaa ajatuksella, että moottorikate on osaksi poissa valmiista mallista niin moottoria jää enemmän näkyviin. Aika vaikea kuvata, täytyy ajan kanssa ottaa parempia kuvia vielä.
Marko Hoo kirjoitti:
[img][/img]

BMW IIIa Rodenin 1:48 mallisarjasta menossa Eduardin Fokker D.VII runkoon. Aika paljon lisätty kaikenlaista metallista tehtyä osaa ajatuksella, että moottorikate on osaksi poissa valmiista mallista niin moottoria jää enemmän näkyviin. Aika vaikea kuvata, täytyy ajan kanssa ottaa parempia kuvia vielä.
WW I moottorin lisädetaljointi = hieno homma!

Kesän rakentelun tulos. Takilan virittelyä.