Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Päätin jättää ajajan luukut avoimeksi joten rakentelin jonkin verran sisustaa, sarjan mukana tulee vain istuin, samoin alemman luukun sisäpuolen detaljit täytyy tehdä itse.
Tauben siivet ovat saaneet ristit. Nyt voi ryhtyä lisäilemään kaikenlaista tappia, tukea ja vaijeria:

Pientä jigitystä, jotta saa Tauben siivet oikeaan kulmaan:

MiniArtin T-55 (m63) Suomi-malli sisuskaluineen on työn alla. Sain pakkauksen käsiini joulukuussa -20 ja kevätpuolella aloin kasaamaan tuota yli 1200:n palan 3D-palapeliä. Suurin haaste oli päästä alkuun. Osien - ja varsinkin pienten osien - valtaisa määrä pisti arveluttamaan, mutta maratoonikin lähtee käyntiin siitä ensimmäisestä askeleesta. Oma aikansa menee referanssikuvien hakuun ja tutkimiseen. Vaan hiljaa hyvä tulee.
Mikroskooppisten osien määrä on suuri. MiniArt on satsannut yksityiskohtiin, mikä asettaa haasteet tarkalle näölle ja vakaalle hienomotoriikalle. Tämä en ole nakkisormisten projekti.
Olen päättänyt, että tämä malli saa yllensä varsin maltillisen säistyksen. Aiemmin olen satsannut ylenpalttiseen kuraamiseen, koska aiheeni ovat olleet tilanteista, jossa kalusto on todellakin joutunut koville.
Nyt on Tauben siivet paikoillaan:

Se on ulkomuodoiltaan nimensä mukainen, eli kyyhkynen
Tämä Juhannus meni Wanhojen Aifixien pareissa. Toinen noista tulee Raimon muistoryhmärakenteluun, mutta toinen ei, koska se on aloitettu jo aikoja sitten. Täällä mökillä en valitettavasti pystynyt kääntämään tuota kuvaa oikeaan suuntaan, kun tällä läppärillä ei ole kuvankäsittelyohjelmia ja en osaa käyttää kännykän vstaavia. Kännykällä kuvattu ja lähetetty sähköpostiin, josta osaan linkittää tiedostoon ja sitten tälle saitille.
Naamiomaalaus ja lakka päällä, seuraavaksi siirtokuvat.
Efektihommia tehty öljyvärejä, akryyleja ja maaliruiskua käyttäen
Tauben alapuolen takilointi ja laskutelineet laitettu. Yhteensä 90 langanpätkää. Nyt voi kääntää tuon toisinpäin ja aloitella yläpuolta.