Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Hmm.. minkähän takia tämä ketju näkyy nyt etusivulla? Eikös tämä kuulu Keskustelut-osioon? Mutta ei siinä mitään, nyt näkyy päivitykset helpommin.
Ai niin, hyvältä näyttää toi sun Tiikeris, Otso. b
Mitä työn alla?? Omituista kotimaista kieltä taas. Alla mulla on yleensä istuin, koska teen työtäni enimmäkseen autossa.
Pienoismallien työnteon alla on kartonkeja suojaamassa keittiönpöytää.
Taas mallitekele, joka on "työn alla" on DC-3:n versio DO-10, jonka aion julkaista täällä minuutilleen sen tuhoutumisesta, mutta 33-vuotta sitten.
Kone on jo valmis ja kuvatkin otettu yms.
Historiikkiä saatte odottaa maanantai-iltaan.
Timo Rissanen kirjoitti:
Mitä työn alla?? Omituista kotimaista kieltä taas.
Tuskin tuo niin kamalan outoa kieltä on kun kyseinen ilmaisu löytyy Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen sivuiltakin. ;)
Kalle Rantanen kirjoitti:
Timo Rissanen kirjoitti:
Mitä työn alla?? Omituista kotimaista kieltä taas.
Tuskin tuo niin kamalan outoa kieltä on kun kyseinen ilmaisu löytyy Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen sivuiltakin. ;)
Se oli vaan heitto. Kielemme on mahtavan mainio…
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Aikoinaan kaverini meni naimisiin Yhdysvalloissa syntyneen miehen kanssa. Muuttivat tänne. Vissiin viisi vuotta täällä asuneena katseli kerran Suomen karttaa oikein suurennuslasilla.
Kysäisin, että mitäpä etsit? Hän vastasi "Missa on tilausajo? Se lukee niin monessa busissa, etta taytyy ole iso paikka".
Teruee kaikille
Mulla taas odottelee inspiraatiota,friukkarit tuli tähän ja niitä pitäisi alkaa seuraavaksi..
Ekat friulit mulla,sen takia projekti vähän jäissä kun jännittää :)
50-luvun JS-3,ajatuksena oli että torni vaihdettu lavettiin jossa oikean puolen vetopyörä on saanut tällin,ja järeällä neuvosto-saumalla vedelty pajalla,en tiedä onko uskottava mutta yritetty on :)

En osannutkaan ladata kuvaa tuohon. >8`(
Viimeksi muokattu 29.9.2011 14:40 +
Täällä on työn alla (aika alkutekijöissään) 28 mm "Trailer trash" Zombie diorama :-) Dioon tulee 6-8 "sankaria" ja iso lauma zombeja…

Olisiko jollain avuliaalla mallarikolleegalla lahjoittaa minulle jonkin 1/48 WW II lekon yksinkertainen kannuspyörä? Tarviin tohon trailerin etupäähän, jossa on nyt pelkkä tappi! Ei millään raaski ostaa koko konetta sitä varten :-)

Petri

Jake E.Liimatainen kirjoitti:
Teruee kaikille
Mulla taas odottelee inspiraatiota,friukkarit tuli tähän ja niitä pitäisi alkaa seuraavaksi..
Ekat friulit mulla,sen takia projekti vähän jäissä kun jännittää :)
50-luvun JS-3,ajatuksena oli että torni vaihdettu lavettiin jossa oikean puolen vetopyörä on saanut tällin,ja järeällä neuvosto-saumalla vedelty pajalla,en tiedä onko uskottava mutta yritetty on :)

En osannutkaan ladata kuvaa tuohon. >8`(

Jos kysymys on tästä mallista, niin tornin luukuissa olevat periskoopit ovat ylösalaisin, kahvat siis kuuluvat sisäpuolelle…

Ja JS-3 vaunussa vetopyörä on tietenkin takana, edessä oleva pyörä on ammattikielellä johtopyörä.
Jos kysymys on tästä mallista, niin tornin luukuissa olevat periskoopit ovat ylösalaisin, kahvat siis kuuluvat sisäpuolelle…

Ja JS-3 vaunussa vetopyörä on tietenkin takana, edessä oleva pyörä on ammattikielellä johtopyörä.

Noniin tietenkin :D

Ilmankos.

Ja johtopyörää ehkä just tarkoitin,oon varmaankin ajant liikaa etuveto-autolla :D
Liuta Griffon-Spittejä odottaa maalaukseen menoa:
Mk XII (Airfix), Mk XII (Aeroclub + Hase), Mk XVIc (Aeroclub Mk 21 runko + Hase Mk 9 runkosarjana), Mk XVIII (Aeroclub + Hase). Kittaamiseen, muovilevyllä ja muulla täyttämiseen kyllästyneenä aloitin Dragonin Ju-188A:n ihan rentoutumismielessä :)
Skaalana kaikissa 1/48.
Nyt alkaa olla Monogramin '57 Chevy Bel Air lähellä valmista. Lahteenhan tuo on viikonlopuksi ilmoitettu ja sinne näyttää vahvasti valmistuvan. Eli aikaisintaan huomenna, mutta ehkä vasta sunnuntaina saan tänne kuvia aiheesta.