Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Tirpiz 1:570 ikuisuusprojektilta haiskahtaa jo nyt :)..maaleja uupuu nekin on tulossa pian…hope so.
1:72 Revellin Hurricane Mk.llC on maalausta vailla paklasin ja hioin rungon tänään,jospa huomenna sais väriä pintaan.
Tamiyan paketin bonus.1:48 Saksalaisten 20mm flakvierling 38,valmistuu terapiatyönä pikkuhiljaa.
Academyn 1/72 Storch välipalana. Muuten oikein mainio sarja, mutta nuo prkleellisen monimutkainen ja yleensä ärsyttävän vaikea ohjaamonkuomun toteutus… aargh!

Ettei luultais, että olen vihdoinkin dementoitunut niin paljon, etten muista mitä pitäis tehdä ;-)
Pieni syrjähyppy pimeälle puolelle, panssari joka aikoo isona kunkkutiikeriksi.
Käsittämätön määrä pikkuosia näissä Dragonin sarjoissa, tulee ihan mieleen Fujimin parhaat EM-sarjan autot. Viikon näprännyt, ja nyt vasta toi alusta alkaa näyttää alustalta.

Paljon tyhmiä kysymyksiä luvassa…
Tervo Salminen kirjoitti:
Käsittämätön määrä pikkuosia näissä Dragonin sarjoissa, tulee ihan mieleen Fujimin parhaat EM-sarjan autot. Viikon näprännyt, ja nyt vasta toi alusta alkaa näyttää alustalta.

Paljon tyhmiä kysymyksiä luvassa…
Käsittämätöntä kuinka nuo automallien detaljoinnit laahaavat vuosia jäljessä panssari malleja, on ruvennut tulemaan jopa yksinkertaistettuja automalleja markkinoille. Aina kun tuollaisen panssarimallin laatikkoon kurkistaa, tulee mieleen että kuinka paljon automalliin pitää tehdä itse osia.
Petri Huhtala kirjoitti:
…tulee mieleen että kuinka paljon automalliin pitää tehdä itse osia.
Eikös juurikin tuo ole mallailussa parasta ja se harrastuksen "suola"?
Työn alla: Su-27M, T10M-1 Ensimmäinen Su-35 (Su-27M).Rakentuu, minihobby modelsin su 27:sta, jonka rungon yläpuolisko oli pilkottu rautasahalla kuuteen osaan ja siivet irti ja kaikenkaikkiaan pidensin noin 17mm sitä rungon puoliskoa eri kohdista.Siitä pitikin tulla sitten:Su 35 tai su 37 tylpillä peräsimillä. Tuota ei siitä sitten tullutkaan mitään ja seuraavaksi päätin tehdä tavallisen su 27 russian knightsin, Laatikosta :) …ja sain koottua takaisin su kaks seiskaksi milliputin avulla ja revelin plasto kitillä. Ei tästäkään mitään tullut… :) ja loppujenlopuksi aukaisin uudestaan ilmatankkaus kolon, tein uuden etuikkunan, lisäsin etuvakaimet ja muutama "antenni" detalji. Koneen nokkakin oli tullut muotoiltua milliputilla (minihobby:n nokka ja alapuolen välinen pätkä eturengas kuiluun on aika vääristävä, vinkkeli). Nyt se 15euron arvoinen sarja on pohjamaalattu valkoiseksi spraylla.
Herkko Tarvainen kirjoitti:
Petri Huhtala kirjoitti:
…tulee mieleen että kuinka paljon automalliin pitää tehdä itse osia.
Eikös juurikin tuo ole mallailussa parasta ja se harrastuksen "suola"?
Juuri rakennan Tamiyan 1:24 Miniin toimivia pyöränripustuksia, kun alkuperäiset ovat yhtäpuuta ja valmiin mallin pitäisi näyttää hyppäävältä autolta. Vetoakseleiden ristiniveliä piti hieman aukaista jotta vetoakselit saa taipumaan alas, mikä johti taas lisämuutoksiin muualla. Moottorin vajavaisuuksia en edes ala luettelemaan. Tämäkin on ihan hyvä sarja, mutta kaikki vain joutuu tekemään uusiksi ;)
Bemari rupee oleen loppusuoralla, vielä pientä kuranpoikasta alarunkoon.

Mitäs mieltä jengi on?
näyttää oikein hyvältä. Kokeile vielä lisätä huippuvaloja pisteinä esim. pulttien kantoihin jne. voisi toimia.
Joo-o :O. Mahtavaa jälkeä jo nyt. Tuon vaunun ilmeeseen sopisi hyvin vahva kuraus… mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.