Pienoismallit.net

Ketutusketju

Itellä oli sama homma Airfix 190 focken alatasossa. Oli melkein kaksinkerroin vääntynyt niin heitin saman tien koko paskan roskiin.
Petri M kirjoitti:
Itellä oli sama homma Airfix 190 focken alatasossa. Oli melkein kaksinkerroin vääntynyt niin heitin saman tien koko paskan roskiin.
Melkein teki itselläkin mieli paiskata heti roskapönttöön, mutta kun hommasin tämän juurikin edellisen Beaufighterin tilalle, jonka onnistuin sössimään ihan itse pilalle :D

Laitoin Airfixille viestiä, tuskin nyt uutta mallia saan, mutta jos vaikka itse tarkistavat uudelleen siipien kiinnitystä valurankoihin.

Pitää kokeilla saisiko lämpimällä vedellä nuo suoraan.
Itseäni ketuttaa kun en viitsi enää aloittaa mallin rakentamista vaikka mieleni tekisi, lisäketutusta tuli juuri

kun en päässyt kirjautumaan tälle sivustolle, täytyi vaihtaa salasana. No, täytyy taas odottaa inspiraatiota,

ehkä se saapuu. Mukavaa kesää kaikille.

Jyrki Sihvonen.
Viimeksi muokattu 20.5.2022 16:09
Janne V kirjoitti:
Tilasin Airfixin uuden 1/72 Beaufighterin ja paketin avatessa huomasin että siivet on tässä muodossa, kiva homma. Siipien kiinnitys valurankaan oli muutenkin omituinen, ei ihme että on noin vääntyneet. No ehkä saan nuo jotenkin suoraan tai oikeaan kulmaan.

En uskoisi että noin radikaali vääristymä johtuisi niinkään siiven kiinnityksestä valurankaan, vaan pikemmin liian hätäisestä muotista irrottamisesta, muovin ollessa vielä liian kuumaa, jolloin tuon tapainen paksuhko osa menee sitten jäähtyessään kieroon.

Itse kyllä odottaisin tuommoisen tilalle korvaavia valurunkoja. Ihan selvä valmistusvirhe. Ei moderneissa ns. mainstream-sarjoissa pitäisi noin vänkyröitä osia olla.
Ainoa malli, joka on lentänyt roskiin keskeneräisenä on ICM:n Mercedes Benz 770 Tourenwagen eli Führermersu. Muovi oli lasinhaurasra, yhtäkään osaa ei meinannut saada ehjänä irti valurangoistaan. Kun ohjaamon etuseinää irroittaessa tuulilasin kehys hajosi kolmeen osaan, keräsin jo kasatut ja kasaamattomat osat laatikkoon. Heitin sen mäkeen viime siivouksessa. Harmittaa, meinasin tehdä Marskin auton…
Viimeksi muokattu 31.5.2022 21:04
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Janne V kirjoitti:
Tilasin Airfixin uuden 1/72 Beaufighterin ja paketin avatessa huomasin että siivet on tässä muodossa, kiva homma. Siipien kiinnitys valurankaan oli muutenkin omituinen, ei ihme että on noin vääntyneet. No ehkä saan nuo jotenkin suoraan tai oikeaan kulmaan.

En uskoisi että noin radikaali vääristymä johtuisi niinkään siiven kiinnityksestä valurankaan, vaan pikemmin liian hätäisestä muotista irrottamisesta, muovin ollessa vielä liian kuumaa, jolloin tuon tapainen paksuhko osa menee sitten jäähtyessään kieroon.

Itse kyllä odottaisin tuommoisen tilalle korvaavia valurunkoja. Ihan selvä valmistusvirhe. Ei moderneissa ns. mainstream-sarjoissa pitäisi noin vänkyröitä osia olla.
Laittelin noista Airfixille viestiä, alkoi vaan nyppimään kun pyysivät postimaksuista 8€ (ei toki ole iso raha), eikä voi myöskään maksaa Paypalilla, joten luovuin koko hommasta. Aikoivat kuitenkin ottaa tarkkailuun tuon ongelman.

No sain siivet kuitenkin jotenkin itse varovasti suoristeltua lämpimän ja kylmän veden avulla. Ei kyllä ollut eka uudempi Airfixin malli missä näitä käyriä osia löytyy, vähän vie toki luottoa koko valmistajaan.
Viimeksi muokattu 1.6.2022 01:52
Se tunne, kun kiertää liimapurkin korkkia kiinni ja korkki halkeaa, kun vahingossa vääntää liian lujaa. Tamiyan extra thin cement purkin korkki. Että näin. Nyt korkki teipattu umpeen riittävällä määrällä teippiä. Käytettävyys hieman hankala, myönnän. Suututti oma tyhmyys ihan sairaasti. Mutta kun joka paikassa sanotaan, että väännä tiukkaan/kunnolla kiinni. No minä väänsin…
En tiedä onko tämä(kään) oikea keskusteluketju, mutta menköön. Yritin nimittäin kaksikin kertaa laittaa tori.fi-palvelun ilmoituksen "Myydään ilmannopeusanturi pitot-vaikeuksien takia", mutta bumerangina tuli takaisin. Ihme niuhottamista.
Olen kuullut vastaavanlaisista ongelmista, kuulemma johtuu siitä että Torin kautta kaupitellaan huijaustarkoituksissa tavaraa jossa huijari ottaa kyllä rahat mutta ei edes omista myytävänä olevaa tavaraa. Tätä ilmiötä vastaan Tori hylkää ilmoituksia aika surutta. Asiakaspalvelun kautta voit kysellä mikä ilmoituksessa on vikana, jos hylkäyssyy on muotoa "ei ole sääntöjemme mukainen" tjsp.
Sale Haapasalo kirjoitti:
"Myydään ilmannopeusanturi pitot-vaikeuksien takia", mutta bumerangina tuli takaisin. Ihme niuhottamista.
Heh…ei taida Tori.fi ymmärtää huumoria ;-). Tuo teksti kylttiin ja Kuopion torille, niin johan kauppa kävisi!