Pienoismallit.net

Ketutusketju

Dämed! Vaimo ilmotti tarvitsevansa puolet man cavestani työtilakseen :( Ei ehi toimistolla tekeen kaikkea ja keittiönpöytäkin alkaa kuulemma pänniä. Mulla menee siis toinen työpöytä/maalauspaikka alta. Muuten ei kuulemma sisustukseen puututa, mutta kompura, vetokaappi ja kynäruiskukamppeet pitää siirtää hitoille. Saas nähä millon alkaa vaatiin verhoja tuonne :( Vaikkei tuolta kauheasti ole viimeaikoina mtn valmistunutkaan, niin nyt meinaa harmittaa.
Petri Manninen kirjoitti:
Dämed! Vaimo ilmotti tarvitsevansa puolet man cavestani työtilakseen :( Ei ehi toimistolla tekeen kaikkea ja keittiönpöytäkin alkaa kuulemma pänniä. Mulla menee siis toinen työpöytä/maalauspaikka alta. Muuten ei kuulemma sisustukseen puututa, mutta kompura, vetokaappi ja kynäruiskukamppeet pitää siirtää hitoille. Saas nähä millon alkaa vaatiin verhoja tuonne :( Vaikkei tuolta kauheasti ole viimeaikoina mtn valmistunutkaan, niin nyt meinaa harmittaa.
Ja milloin alkaa vaatia koko harrastuksen siirtämisen toiseen huoneeseen tästä harrastuksesta aiheutuvien tuoksujen vuoksi. Vai joko olet antanut tarvittavan siedätyshoidon?
Kyllähän tuo vähä jo ehdotteli että eikö maalaushommat vois suorittaa varastossa ☺ Toki lämmin varasto, mutta ulkokautta pitäs kulkea… pitäskö piruillessaan kantaa vaimon työpöytä liiteriin ja tuumata että excelöi sielä ku näppäimistön naputus syö mun mallailuzeniä 😏
Petri Manninen kirjoitti:
Kyllähän tuo vähä jo ehdotteli että eikö maalaushommat vois suorittaa varastossa ☺ Toki lämmin varasto, mutta ulkokautta pitäs kulkea.
Välttyyhän tuossa kuitenkin lämpimän tilan rakentamiselta, itse jouduin rakentamaan itselle lämpimät tilat varastoksi muuntuneseen autotalliin, mutta nyt se on sitten mun oma tila jossa saan olla niinku haluan.
Näin tällä kertaa. Maalia oli muuallakin: mm. käsissä, näppäimistöllä, lattialla ja paidalla. Noh, suurinpiirtein kaikki sain kuitenkin siivottua ja osan maalista vielä takaisin pulloon.

Pitänee jatkossa jonkun tikun kanssa ronklata tuo maalireikä auki…
Paniikkihäiriöisen päiväkirjasta 29.4.2017:

"Kävin kaupassa ostamassa tarvikkeita ruoanlaittoa varten. Reppuun ja kassiin tuli vajaan 8 kg:n edestä PASKAA. Jouduin pysähtymään kehä 1:n ylittävällä ylikulkusillalla. Ja sama juttu porraskäytävässä hieman ennen 2. ja 3. kerroksen välistä tasannetta. Kerroinko jo, että ostin kaupasta lähes 8 kilogramman edestä PASKAA?"
Edelleenkään en omista kuin yhden He51 mallin, toinen antaa oman osansa kasvihuonepäästöihin sekä luovuttaa sen energiansa lämpönä. Nyt kuitenkin tiedän että ainoa säälillinen 48 skaalan malli on Rodenin näkemys asiasta ja sen että vika ei ollut tämänkään mallin, mutta kun savolainen supermies kävi kylässä niin näin tulevan vapun kunniaksi kuohahdin ja paiskasin loppusuoralla olevan Heinkelin uuniin.
Postipoika on taas leikkaamassa jonku nurtsia… :(
Pakko kai se on purkaa mieltä tänne. Eduard Bf 109E-4, 1:32. Olen aiemmin kasannut vain Hasen ja Trumpan "helppoja" malleja ja jotenkin olin siinä käsityksessä, että tämäkin kuuluisi samaan kategoriaan. En siis saa mitään kieroutunutta mielihyvää osien sovittelemisesta tuntikaupalla. Mutta yksi hyvä neuvo niille, jotka suunnittelevat ko. mallin rakentamista: Hankkikaa hyvä viilasetti. Hyvä on, saan syyttää itseänikin siitä, että kun päätin pitkän tauon jälkeen alkaa taas kasaamaan tuota, niin epähuomiossa jäi runkopuolikkaat liimatessa pari pikkuosaa pois välistä. Toinen pikkuosa oli moottori. Mutta noin ylipäätään mikään ei tahdo mennä suosiolla paikalleen, jotkut osat on erittäin helppo liimata väärin ja ylipäätään tämä prosessi on aikamoinen tuskien taival. Pari kertaa ollut sillä hilkulla, ettei ole koko hökötys lentänyt seinään.
Okei löysin hyvän aiheen, tuli mieleen kun selailin Pekripen kauppaa ja Hobbylinnan kauppaa. Että mikä hemmetti siinä on kun verkkokaupat eivät osaa esim. antaa mahdollisuutta järjestää tuotteita niin, että ne mitä ei ole heti saatavana varastossa menisi jonon hännille? Ja sekin vielä että Hobbylinnassa ja Pekripessä molemmissa on välillä merkattu tuotteet niin, että niitä muka olisi varastossa mutta sitten kun menet katsomaan tuotteen tarkempia tietoja toimitusaika onkin 1-2 viikkoa. Mitä halvattua. Jos tahtoisin odottaa niin kauan tuotteen saapumista tilaisin saman tien jostain ulkolaisesta puljusta ja todennäköisesti halvemmalla. Tai ainakin tukisin paikallista kauppaa ja tilaisin sitä kautta.

Toivottavasti myyjät huomaavat tämän. Kun selailen suomalaista pienoismallien nettikauppaa, en todellakaan tahdo ostaa "tilaustuotteita". Lisätkää vaihtoehto, että ne mitä ei ole heti lähettävissä jäisi pois listauksesta.

Kiitos.