Pienoismallit.net

Ketutusketju

Eilen se sitten tapahtui, oli maalisekoitus lasiputkessa ja putkea sravistellessani totesin , että ei oikein sekoitu. Laitoin pienen kuulan tuubiin ja sekoittelin varovasti ja eikös putkesta lähtenyt pohja irti! Maalit pöydälle, lattialle, pitkin seiniä ja lähes valmiin 1/72 MiG-21 UM:n päälle! Äkkiä maaliroisket pois mallin päältä, lattialta ja pöydältä. Seinältä en edes yrittänyt pyyhkiä. No ei ne olleet roiskeita vaan isoja maalilänttejä. Seinään jäi muisto tilanteesta ja malli meinasi mennä sahankautta roskiin. Olisin ottanut ohjaamon sisustuken ja telinekuilut toiseen projektiin. Siinä pienessä vituxxxxssa kuljin illan metsässä haittaeläimen perässä ja yön yli nukuttuani malli ei lentänyt roskiin vaan se on maalinpoistossa ja uutta tapahtumarikasta tulevaisuutta kohti valmistumassa. Että sillai nyt, hiukka potutti eilen illalla 17:30!
Sniff`Humbrolin 53 on hukassa, en löyvä mistään, se on sentäs vuodesta 1996 pysynyt uskollisesti mukana ja puoli purkkia oli vielä jäljellä, mistäs pirusta tähän hätään saadaan gun metal väriä, jääpi kk:t värjäämättä.
Menipä sitten lakkausta odotteleva Hasen BF-109 G-14 roskiin kun alkoi maalit kiehumaan Mr.Hobby maalin alla. Ei muuta kuin uutta mersua etsimään… Tässä vaiheessa kyrsii kuin pientä oravaa
Kuinka totaalista tuhoa tuli kun koko malli meni roskiin?
Melkeenpä kaikki Rlm 74 maalatut alueet kiehuivat niin että pohjamaalina ollut surfacer paistoi ja siihen päälle tuheloin koneen lattialle jolloin runko ja siivet rapsahtivat liimauksistaan irti. Noh, oppipahan ainakin että Mr. Hobbyn maali ei oikein skulaa revellin päällä :D
Aa, ikävä homma. Eikä ollut mahdollista tai mielekästä lähteä korjaamaan?

Nyt kun muistelee, tähän mennessä ainoa sarja millä olen päätynyt heittämään vesilintua on Dragonin 1:72-skaalan Ta-152. Olin kasaillut moottoria ja ohjaamoa, ja pyöritellyt muita osia, kunnes päätin että lopetan hyvän sään aikana enkä ala itseäni kiusaamaan sillä tekeleellä. Mahdollisesti käyttökelpoiset osat ja siirtokuvat talteen - loput tylysti luiskaan.
Eetu Tahvonen kirjoitti:

Nyt kun muistelee, tähän mennessä ainoa sarja millä olen päätynyt heittämään vesilintua on Dragonin 1:72-skaalan Ta-152. Olin kasaillut moottoria ja ohjaamoa, ja pyöritellyt muita osia, kunnes päätin että lopetan hyvän sään aikana enkä ala itseäni kiusaamaan sillä tekeleellä. Mahdollisesti käyttökelpoiset osat ja siirtokuvat talteen - loput tylysti luiskaan.
Täytyy kompata Eetua tässä: DML:n 72-skaalan koneet ovat kyllä aikamoista kuraa. He-219 oli aikanaan aika hurja tekele jonka sain kasaankin jopa. P-61 pitäisi rakennella. Monista muista olen lukenut einiin mairittelevia arvioita.
Niko Asposalo kirjoitti:
Eetu Tahvonen kirjoitti:

Täytyy kompata Eetua tässä: DML:n 72-skaalan koneet ovat kyllä aikamoista kuraa. He-219 oli aikanaan aika hurja tekele jonka sain kasaankin jopa. P-61 pitäisi rakennella. Monista muista olen lukenut einiin mairittelevia arvioita.
Ne 90-luvun alun peruja olevat ainakin ovat kuulemma yleisesti, ööh, "haastavia".
Toisella saitilla sain ostoilmoitukseeni vastauksen, tämä 17. päivä. Nyt ollaan 23 eikä vastapuolesta ole kuulunut mitään. Ymmärrän toki ettei kaikki roiku koneella koko ajan eikä edes joka päivä, mutta jos ollaan kauppoja tekemässä niin inboxin tarkistus kuuluisi kuitenkin hommaan kuvaan edes joka toinen päivä…
Totella ärsyttävää kun kaikki on niin hyvää, lisäksi joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe meikäläisessä, tuntuu prkl että sämpylämainoksestakin jää 100g vyötärölle. Pittää vissiin alkaa jotain sellupuuroa vetämään veden kanssa >:(