Pienoismallit.net

Ketutusketju

Raimo Leino kirjoitti:
Onko tämä Model Expon jokakeväinen häröilysekoilu nyt tarttunut jotenkin ihmeellisesti tällekin palstalle?
Nimittäin kun kirjaudun tänne sisään, niin tulee ilmoitus kahdesta vastauksesta viestiini Model Expo ketjussa - vaan enpä sieltä mitään vastauksia löydy. Pitääköhän nämä kyseiset vastaukset mennä livenä ruutupaperille lyijykynällä kirjoitettuna hakemaan Helsingin Messukeskuksesta Model Expon ilmoittautumistiskiltä - siinähän voisi samalla saada ilmaiset pääsyliput vaikkapa vuoden 1995 Model Expoon.

edit: no nyt siellä on palstan ilmoituksen mukaan 3 kpl lukemattomia kommunist … eikun siis kommentteja - vaan mitään en näe?
Oli sama ongelma, kunnes Jaakko Pihlajan viesti palstalle poisti ongelman. Outoa todella.
Kylläpä lähti HobbyBoss:n Hellcat takaisin laatikkoon. Miten voi olla uskomattoman vaikeata saada 1:48 mittakaavassa siivet paikoilleen liimattua… Tuli kokeiltua pikaliimat ja kaikki, mutta ei niin ei siipiä saanut asettumaan kunnolla… Saa muhia laatikossa tulevaisuuteen…
Pitihän tämän sitten sattua. Kun mallailukamat joutuu x kertaa vuorokaudessa siirtämään työtilasta eli keittiön pöydältä pois jonkin turhanpäiväisen kuten ruokailun takia, niin todennäköisyys osien hukkumiselle on melko suuri. Joka halvatun paikan olen tonkinut, mutta toinen Mosquiton laskutelinekuilun takaseinistä on ja pysyy kateissa. Tällä palstalla en pysty vapaasti ilmaisemaan niitä tunteitä jotka tällä hetkellä mielessä pyörivät. Huomenna etsintä jatkuu, mutta sen jälkeen täytyy sitten ottaa toinen osa malliksi ja kaivaa styreenilevyjä esille. Kettumainen osa muodoiltaan kylläkin.
Tuo osien katoaminen, erityisesti pikkuosien kohdalla, on melkoinen riesa ja minä hankin Biltemasta lajitelmalaatikoita joihin saa osat talteen. Mulla on noita nyt kaksi, isompi kaksikerroksinen mihin mahtuu ihan kohtuullisen isotkin osat ja toinen pienempi. Ajattelin vielä hankkia kolmannenkin, jotta voi pitää eri projektien osat paremmin erossa toisistaan. Noissa pysyy myös hajoamisarat osat turvassa sähellykseltä.
Työn alla Revelin iso Eurofighter Ef-2000 Typhoon.Malli on senverta iso että kokeilin oikaista ja maalata pinnat Tamiyan spraymaaleilla..no eipä tullut oikeen mieleistä pintaa,oli epätasapaksua pintaa ,valumia ja sen semmoista.
Annoin mallin kuivua pari päivää ja hioin törkykohdat pois ja uusinta maalaus Akanin maaleilla.
Nyt onnistui…hienoa pintaa,hieman laikukas joka tekee vain mallin elävämmäksi.
Taidan aikustenoikeesti alkaa käyttää Akaneita soveltuvin osin LEKOmalleissani,Tamiyan paukkumaalit toiminevat sittenkin paremmin automalleissa.
Hitusen ketuttaa se, että kun minulla olisi kerrankin ollut voimia ja aikaa alkaa mallailemaan vielä työpäivän päätteeksi, homma tyssää alkuunsa siihen, ettei maalivarastosta löydy oikeaa maalisävyä. Harrastekaan ei ole enää auki…
Leikkauksessa aamulla, kotiin iltapäivällä. Nyt olisi aikaa mallailuun, loppukuu sairaslomaa. On vaan toi maha sen verran kipeä, ettei oikein jaksa malleja ajatellakaan :(
Muutto kaikenlaiset kiireet ja sairastelu, ei ole kerinnyt malleja rakentaa. Uudessa asunnossa jouduin kantamaan rakkaan mallailu pöydän varastoon;( Nyt joutuupi rakentaan keittiönpöydällä kunhat kiireet hellittää.
On se saa**nan kiva huomata, että verkkokaupanmyyjä herää 2 kuukauden koomasta, kun lähetän sille postia, että on muuten vielä mun tavara lähettämättä. "Lupasivat" lähettää huomenna paketin.

Mitähän sieniä britit ovat nappailleet Airfixin pakkaamossa?
Huomaako joku minkä "pikku" mokan ovat tehneet tätä Stirlingiä laatikkoon pakatessaan?