Pienoismallit.net

Ketutusketju

Unohtamatta panssukkejea…
Tuli vahingossa valutettua pikkasen tamiyan ohutta liimaa saumaa pitkin peukalon alle. Nyt on sitten hieno sormenjälki pohjassa. Samassa paikassa on satoja kohollo olevia niittejä :(
Michael von Bell kirjoitti:
Tuli vahingossa valutettua pikkasen tamiyan ohutta liimaa saumaa pitkin peukalon alle. Nyt on sitten hieno sormenjälki pohjassa. Samassa paikassa on satoja kohollo olevia niittejä :(
Kokeile varovasti pyyhkiä siveltimellä tinneriä päälle.
Marko Teerioja kirjoitti:
Lähes muodikkaasti voin siis todeta, että olen ulkoistanut rakennussarjojen varastoinnin ebay:hin :)
Voin muuten sanoa, vaikka tiedät itsekin, että tuo voipi olla kallis varasto;)
Kristian Koskela kirjoitti:
antsukkeje kuulu samaan sarjaan? Entäs Hävittäje?
Ehei. Se on Hävittäjie
Kristian Koskela kirjoitti:
Ei! Hävittäjie on vain tyhmästi suoritettu lyhennys sanasta hävittäjien, mikä taas on sanan hävittäjä monikon genetiivi. Sinne päin.
Jaha. Asia selvä. :)

Nyt tosin ketuttaa se, että dioraamaan tuleva T-70M -pansukkeje tippui maalauksen aikana lattialle. Ei siinä suurempaa vahinkoa sattunu, mutta yksi telapyöristä katosi. Nyt täytyy keksiä mitä minä teen. Ei kai telapyörä voi oikeastakaan vaunusta olla pois. Siis alempi telapyörä, ei se telaketjujen kannatussysteemi. Kerpele…
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Ei kai telapyörä voi oikeastakaan vaunusta olla pois. Siis alempi telapyörä, ei se telaketjujen kannatussysteemi.
Voi ja usein venäläisillä olikin. Kun telapyörä rikkoutui ja ei ollut uutta saatavilla tilalle niin ei se paljon menoa haitannut.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Ei siinä suurempaa vahinkoa sattunu, mutta yksi telapyöristä katosi. Nyt täytyy keksiä mitä minä teen.
Etsi se telapyörä. Minultakin on kadonnut osia, mutta ne ovat olleet kooltaan ~2mm etsiosia. Telapyörän luulisi löytyvän, kun tarpeeksi kauan konttailee, sillä siellä jossain se kuitenkin on. :)
Joku oli vienyt viikko sitten viimeisen Monogramin 1/48 B-17G-version Tietonikkarista kun kävin tänään siellä. Prkl. Oli vaan Äffä-versioita jäljellä mutta ei kelpaa.
Pekka Muikku kirjoitti:
Etsi se telapyörä. Minultakin on kadonnut osia, mutta ne ovat olleet kooltaan ~2mm etsiosia. Telapyörän luulisi löytyvän, kun tarpeeksi kauan konttailee, sillä siellä jossain se kuitenkin on. :)
Menin nyt sitten vajaan (maalasin mallin ruiskulla siellä) esimään ja kolusin kaikki lattiat läpi, mutta en löytänyt osaa. Olin etsiessäni siirtänyt yhtä suurta työkalupakkia ja lopetettuani etsimisen olin siirtämässä sitä paikoilleen ja samalla avasin pakin kannen. No siellä se osa oli tonkien, jakoavaimien ja muiden työkalujen joukossa. Nyt pääsee jatkamaan. :)