Pienoismallit.net

Siirtokuvat mattapinnalle?

Eli miten saa siirtokuvat pysymään mattamaalilla maalatussa pinnassa?
Pasi kirjoitti:
Eli miten saa siirtokuvat pysymään mattamaalilla maalatussa pinnassa?
Ei mitenkään. Laita ensin siihen mattamaalin pintaan kirkaslakka ja sitten vasta ne siirtokuvat. Kun kuvat ovat paikoillaan, niin laita lopuksi päälle mattalakka - ja jokaisen maalaus- ja lakkakerroksen on tietysti oltava täysin kuiva ennenkuin siihen päälle uutta lakkaa laitetaan.
ok. Jotain tälläistä vähän ajattelinkin.
Jos saan tähän lisätä oman kysymykseni. Miten yleensäkin varmistaa siirtokuvien pysymisen paikallaan? Itse kilpa-autoja rakennellessa tulee aina pelko pöksyihin että joku repeää irti ennen työn loppuun saamista. Olen kuullut puhuttavan lakoista, koska kotikaupungista ei näytä mitään enää saavan niin täytyy tarkemmin kysyä. Minkälaista tuotetta kuvien päälle kannattaa laittaa ja mistä saa? Myös levitysapua kaivataan… pensselillä vain päälle? (en omista ruiskua).
Itse käytän ainakin Mastonin kirkas- ja mattalakkaa. Helppo levittää suoraan spraypurkista ja löytyy varmasti jokaisesta tarjoustalosta/prismasta/maaliliikkeestä.
Ah, kiitoksia, täytynee käväistä lähimarketissa. Kauanko pitää odottaa kuvan asettamisen ja lakkaamisen välillä? Ja toisaalta kauanko lakan täytyy antaa kuivua?
Dry decalit eli kuivasiirtokuvat toimii tietääkseni mattapinnalla, mutta tässähän taisi olla kyse perinteisistä vesisiirtokuvista.