Pienoismallit.net

Badger 360 ja yksityiskohdat

Tarkoitan tuota osaa.

Minulla se ainakin liikkuu
Kyllä se minulla paikallaan pysyy, kiertämällä sen saa pois. Tietenkin jos ei ole kieretty kiinni asti niin saattaahan se silloin liikkua.
Aika kireelle saa kiertää että sen saa tuohon asentoon kun kuvassa, silti ilman työkaluja sormikireydelle.
Michael von Bell kirjoitti:
Aika kireelle saa kiertää että sen saa tuohon asentoon kun kuvassa, silti ilman työkaluja sormikireydelle.
Tuossa asennossa se on minulla, eikä tunnu kireältä. Tuo ""sormikireys" on hyvä ohjenuora, se verran kireälle kuin sormin menee ilman "vääntämistä".
Mutta jos tuota laittaa kireämmälle, niin vaikuttaako se mitenkään ruiskun toimintaan?
Saint Apollo kirjoitti:
Mutta jos tuota laittaa kireämmälle, niin vaikuttaako se mitenkään ruiskun toimintaan?
Todenäköisesti tuon osan kierteiden vieressä oleva O-rengas vaurioituu sekä kierteet voivat korkata.
Jos sitä työkaluilla kiristää niin riskinä on että metalli venyy jolloin osien sopivuus ei ole enää parasta.
Voiko 360 liipasimen herkkyyttä muuttaa?
Periaatteessa tuolla peräosalla ei ole muuta virkaa kuin suojata neulaa ja sen holkkia, sekä tietenkin toimia ruiskun peränä. Leikkaukset siinä on siksi että neulan irrotus onnistuisi ilman peräkappaleen irtiruuvaamista (vrt. aika monissa ruiskuissa umpinainen perä)

Minusta tuota liipasimen herkkyyttä ei voi säätää, ellei sitten lähde vaihtamaan tai neppailemaan jousen kanssa.

Kun tiedusteltiin aloitusviestissä kuvia niin tuossa yksi parin vuoden takaa. Rungon naamarit maalattu käsivaralta.

Ei varsinaisesti 'yksityiskohtia' sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta suht pientä täplää olen saanut 360:lla sählättyä. Koneen mittakaava 1:72.
Viimeksi muokattu 27.9.2010 17:03
En tiedä mikä on syy, mutta aina kun puhdistan ruiskua tuosta kohdasta tulee vaahtoa. Anteeksi jos ette näe kohtaa
Sitten tuolla kohtaa oleva tiiviste vuotaa.

Tiiviste lienee Badgerin tuntien pieni teflon rengas. Sinänsä se vaahtoaminen ei vaarallista ole.
Minäkin olisin sillä kannalla että vuotaa (no sh*t sherlock! :D), mutta tiivistettä ei tuossa kohdassa ole. Ruiskun ensimmäinen teflonrengas on vasta maalikanavan takareunassa. Näppärä muuten tuo suutin tässä 360:ssä (ja 155:ssä & 175 ainakin). Keskittyy automaattisesti, ilman kierteitä ja tiivisterenkaita.

Suuttimen tukkeutuessa alkaa minullakin joskus pukata vaahtoa samasta kohdasta. Veikkaisin että kärjen holkki (#51-071 "head") on joko löysästi kiristetty tai kärjen ruiskun rungon välisessä liitoksessa on ryönää, jolloin ne eivät istu vastakkain tiiviisti.