Pienoismallit.net

Alclad-metallimaalit

Tervo Salminen kirjoitti:
Toi Alclad on niin pienikiteistä ja peittävää, että ei taida sellasta ohkasta harsoa saada riittävän yksivärisenä aikaiseksi. Eikä sitä Revellin mustaakaan saa Alcladin päälle niin harsona että toi metskumustalta näyttäis. Toinen vaihtoehtohan olisi lakan sekaan jotain metskua, jonka vetää tuon mustan päälle.
Näin se taitaa mennä Tervo. Vaikka Alcladilla periaatteessa on helpoin pienellä paineella pieni harsokerros tehdä, niin on myös iso riski, että jossain kohtaa menee pilalle kun ei saa riittävän tasaisesti kuitenkaan. Ei maksa vaivaa pilata muuten mahdollisesti onnistunutta mustaa maalipintaa.

Kaippa se on maalikaupoille mentävä, kun muutkaan värit ei nyt tähän projektiin kelpaa.
Mika Louhiaho kirjoitti:
Onko kukaan koskaan toteuttanut esim. kevyen metallinmustaa pintaa alclad-maaleja hyödyntäen (Esim. Revell kiiltävä musta + Alclad kromi)?
Kyllä minä olen "onnistuneesti" sävyttänyt Alcladin lakkoja (esim. White aluminium + MrHobby gray). Luulen, että emalimaalin pitäisi liueta Alcladin liuottimeen vähintään yhtä hyvin kuin MrHobby. Varsinkin kiiltävän emalimaalin kanssa. Itse kokeilisin laittaa sekaan vielä lorauksen Alcladin gun metal-lakkaa. Ei muuta kuin tekemään sekoitus ja jonkun harjoitusmallin pintaan kokeilemaan - varttitunnissa selviää, onko suunta oikea.
Mika Louhiaho kirjoitti:
Mutta Alcladi tosiaan menettää osan kiillosta lakan alla niin ehkä se vaihtoehto ei ole muutenkaan paras. Kaunis hohtohan noissa Alcladeissa muuten on.
Linkin malli maalattu jollain Alcladin metallisävyllä ja 2k-lakka niskaan. Kyllä siihen kiiltoa jää, tai paremminkin tulee.

www.pienoismallit.net/galleria/malli_7475/