Pienoismallit.net

Alclad-metallimaalit

Mistä olette Alcadinne tilanneet? Tuntuu kotimaiset myyjät veloittavan aika rajusti ko. tuotteista…
Ilkka Kattilakoski kirjoitti:
Mistä olette Alcadinne tilanneet?
Esimerkiksi

www.luckymodel.com
www.sockelshop.de

eli honkhonkista ja saksasta on tilattu ja perille asti tulleet. Amerikkalaiset eivät noita myrkkyjä suostu lähettämään ainakaan lentopostissa. Jos on muutama kuukausi aikaa, niin sitten meritse ehkä.
Itävallasta (www.modelltrucksandparts.at) ja Tietonikkarilta. Meikäläisen käytössä kestää purkki sen verran kauan, ettei hinnalla ole niin merkitystä, kunhan vaan oikea sävy löytyy.
Harrasteella hyllynreunahinta perus-Alcladeille on muistaakseni 7,50 euroa eli tällä kulutuksella ei tartte postimyynnistä tilailla.
Alcladeista vielä.. mustan pohjamaalin ajattelin tehdä LifeColorin mattamustalla (kun ei muuta mustaa ole), mutta pinnan jonka päälle Alclad vedetään pitää ilmeisesti miel. olla musta ja kiiltävä, joten lienee ok jos suihkin tuohon mattamustan päälle gloss pinnan vaikkapa Vallejon paukkupullosta? Kuulostaako hyvältä/huonolta idealta?
Ilkka K. kirjoitti:
Alcladeista vielä.. mustan pohjamaalin ajattelin tehdä LifeColorin mattamustalla (kun ei muuta mustaa ole), mutta pinnan jonka päälle Alclad vedetään pitää ilmeisesti miel. olla musta ja kiiltävä, joten lienee ok jos suihkin tuohon mattamustan päälle gloss pinnan vaikkapa Vallejon paukkupullosta? Kuulostaako hyvältä/huonolta idealta?
Se on oikeastaa ihan sama vaikka laittaisi mustaa hiekkaa alle, mutta pinnan pitää olla kiiltävä noille kiiltäville metallisävyille. Lakkaus toimiin varmasti hyvin, mutta lifecolorin liuottimen kestävyydestä en sitten tiedä. Tuo Alclad on aika tujua tavaraa ja saattaa reagoida jonkun maalityypin kanssa. Itse olen menestyksellä käyttänyt Alcladin alla Tamiyan kiiltävää mustaa X-1 ja Humbrolin kiiltävää mustaa. Tykkään enemmän tuosta Tamiyasta, koska se kuivuu nopeasti. Jos Tamiya ei ole täysin kuivaa, se ei tykkää Alcladista, eli aina kunnon kuivatus.
Petri Huhtala kirjoitti:
Itse olen menestyksellä käyttänyt Alcladin alla Tamiyan kiiltävää mustaa X-1 ja Humbrolin kiiltävää mustaa. Tykkään enemmän tuosta Tamiyasta, koska se kuivuu nopeasti. Jos Tamiya ei ole täysin kuivaa, se ei tykkää Alcladista, eli aina kunnon kuivatus.
Tamiyan X-1:stä minäkin käytän, varsinkin kromiosien alla. Jotenkin tuntuma, että Alclad puree paremmin kiinni Tamiyaan kuin Humbroliin. Muissa metalliosissa sitten taas halutun kiiltoasteen mukaan jotain matasta puolikiiltävään/kiiltävään. Kokeilua vaan!
Oiskohan kellään tietoa reagoiko Alcladin maalit mitenkään microsoliin?
Tuli ostettua Tampereenreissulla pullo Alcladin kromimaalia ja nyt tuli yllätys maalin koostumuksesta. Maali kun muistuttaa lähinnä litkutusväriä tms. Miten esimerkiksi auton ikkunalistojen tai muiden koholla olevien kohtien maalaus tällä tavaralla onnistuu, kun nyt maali juoksee pitkin koria? Maali näyttäisi ainakin olevan sekaisin kunnolla. 15 todella ohutta kerrosta?