Pienoismallit.net

Kitit

Voisiko esim. Jari B tai joku muu kertoa minulle tollolle, mikä se kitti on, mikä ainakin kuvissa näyttää punaruskealta. Pienoismalli-lehdessä olleissa kuvissä kyseinen kitti esiintyy. Tai mikä se on se hyvä kitti lentsikoiden rakenteluun??
Kitti on valkoista(on niitä erivärisiäkin) "mömmöä" mikä kovettuu ilmassa. Sillä paikkaillaan esim. kolhuja, naarmuja, saumoja tai tehdään uusia "ulokkeita".

Esim. jos sulla on lentsikka missä on joku sauma minkä haluat pois niin siihen vaan levitellään kittiä, annetaan kuivua ja sitten hiotaan tasaiseksi.

Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt. :)

Ja jos takoitat Kit:ä niin se on Ritari Ässän auto.
Tai jos jossain paketissa lukee "Kit" niin se on rakennus-sarja.

Mutta sen enempää en tosiaan itsekkään tiedä, eli saa neuvoa meikäläistäkin.
Pienoismalli-lehtiä en lue, mutta kuulostaisi Red Puttyltä.

Lentsikoilla tarkoitat varmaankin muovimalleja? Siinä tapauksessa niihin sopivat samat kitit kuin muihinkin muovimalleihin. Omat suosikkini saumojen ja pienten kolojen kittaamiseen yms. ovat Green Putty ja Tamiya Putty. Kaikkein pienimpiin epätasaisuuksiin Mr. Surfacer on mainiota. Isompien kolojen täyttämiseen ja erilaisten muotojen muovaamiseen käytän pääasiassa kaksikomponenttisia Green Stuffia ja Milliputia.

Haku-toiminnolla löytyy paljon keskustelua kiteistä, kannattaa tarkistaa.
Muistelisin Jari B:n tosiaan maininneen käyttävänsä Red Puttyä. Itellä on käytössä Mr. Hobbyn Mr. White Putty, mutta en ole siihen täysin tyytyväinen. Mastonin Pikasilotetta ja Saneran vastaavaa mömmöä (Ihan ovat siis perus kipsilevykittejä) olen myös käyttänyt, eivät ole kuivana yhtä "kovia", kuin mallikitit, mutta huomattavasti halvempia. Yleensä vedänkin isompiin koloihin ensin halpiskittiä ja pinnalle mallikittiä ohuen kerroksen.
White Putty oli pettymys myös minulle. Nytten on Tamiyan White Putty parasta mitä olen kokeillut.
Tervehdys teille!
Kiitos vinkeistä, vaikka kymysykseni oli vähän puutteellinen. Tarkoitin muovisia malleja korjaavaa/silottavaa/saumaavaa yms. kittiä. Osa olikin nimeltä mainittuna tuttuja. Kun vielä saisi tietää, mistä näitä saa. Täältä korvesta ei ainakaan(Savitaipale) Ainut kokemukseni em.aineista on tämä Revellin Plasto.
Mutta korpeenkin kulkee posti ja moni alan kauppias palvelee postimyynnillä:
www.pienoismallit.net/kauppiaat/
Esko Koskinen kirjoitti:
Mutta korpeenkin kulkee posti ja moni alan kauppias palvelee postimyynnillä:
www.pienoismallit.net/kauppiaat/
Kiitos vinkeistä! Tosta postin kulkemisesta en ole aina niin varma.
Seppo Valjakka kirjoitti:
Täältä korvesta ei ainakaan(Savitaipale) Ainut kokemukseni em.aineista on tämä Revellin Plasto.
Eikös Lappeenrantaan avattu Fantasiapelit, tai joku muu vastaava liike juuri hiljattain.

Offtopic: Tyttöystävän suvun kesämökki on Heituinlahdessa, joten Savitaipele-City on tullut useinkin nähtyä :)
Moi Seppo,

Kaverit ehti vastailla ennen minua, mutta tosiaan tuo punainen kitti on Testorsin nyt myyntikielossa oleva ja lopettettu Red Putty… Tamiyan White on hyvää, Squadronin Green Putty myös. Isoihin pintoihin Magic Sculptia tai Plastic Padding PP 100:sta ja naarmuihin, pikku koloihin Mr Surfacer 500, 1000, 1200 ja Base White