Pienoismallit.net

Mitä teet kun pienoismallisi on valmis?

Jaah, pyöritelen mallia kasissäni katselen tarkaan onko missään hienosäädön varaa. Sitten laitan toiselle töydälle missä on muutkin valmiit mallit.
Otan tyytyväinen ilmeen naamalle ja nojaan tuolillani ja katselen mallia pöydällä. Mietin että mitä olisi voinut tehdä paremmin malliin. Käyn näyttämässä mallia vanhemmille ja sitten kuvaan sen ja postaan tänne foorumille. Sen jälkeen siivoan projektin tavarat laatikkoon mitä käytin ja työpisteen. Malli hyllylle ja uuden mallin kimppuun.
Laitan sen pöydälle ja esittelen sitä ystäville sekä kyselen heidän mielipiteitään. Jonkun viikon sisään saan jopa siivottua työpisteen jotta pääsen uuden mallin kimppuun. :D
No malleja on vasta yksi kappale valmiina ja kaksi loppusuoralla. Eka malli piti tietysti heti esitellä kaikille ja nyt se on kaapissa hyvässä jemmassa. Tarttis tässä kehittää joku paikka noille valmiille malleille kun aloittamattomia on jo kasa tuolla nurkassa odottamassa =D
Jemmaan olohuoneen vitriiniin lajitoveriensa seuraan:

Vähän aikaa ihmettelen että onko se nyt tosiaan valmis,eihän vaan unohdu mitään? Sitten vasta laitan sen hyllylle muiden sekaan ja silmien iloksi.
Kannan mallin hyllyyn ja rupean siivoamaan työpistettä, jolloin viimeistään huomaan että se viimeinen irrallaan maalattu osa on jäänyt jostain kumman syystä laittamatta paikoilleen ja huomaan sen vasta tässä vaiheessa.
Ja eikun tuunaamaan uudelleen…
Puran patruunoi ja kaadan sillee ne ruudit sinne mallin sisälle, ja sitte mä kyhään sytytyslangan bensasta ja sukkahousuista, ja sitten mä menen yleensä metsään kun on tosi kuiva ja sitten mä niinku sytytän ne sukkahousut ja kuvaan sitten kamerakännykällä videon ja sitten mä yleensä laitan sen videon youtubeen jollakin hyvin kuvaavalla nimellä kuten "britney spearsin nänni" tai "hauska kissavideo". Sitten mä yleensä käyn soittamassa julkisesta puhelimesta palokunnan sinne metsään kun se on syttynyt…

No, yleensä mä kuitenkin laitan ne jonnekin ruokakomeroon piiloon koska mallit keräävät pölyä ja rikkoutuvat helposti kun sählää.
Eikö kukaan uskalla tunnustaa ihailevansa malliaan tyytyväisenä samalla matkien huulillaan pöristelemällä moottorin ääntä ja päästelevänsä tykin laukauksia ja konekiväärinpapatusta muistuttavia ääniä?

Niin minähän en siis näin tee (en, en, uskokaa nyt) vaan esittelen mallia vaimolle (joka teeskentelee että olisi edes ihan vähän kiinnostunut), jonka jälkeen laitan sen vitriiniin ja rupean siivoamaan työtilaani, jotta voisin aloittaa uuden mallin. Tämä vaihe kestää yleensä aika kauan, en nimittäin siivoa projektin kestäessä paikkoja ikinä - hallittu kaaos menisi pilalle.
minäkään en siivoa paikkoja : D Alkuperäiseen kysynykseen: katselen mallia tyytyväisenä ja pistän sen jälkeen "pienoismalli"pöydälleni