Pienoismallit.net

Handley Page Hampden

Raimo Leino kirjoitti:
ja omien vaatimattomien taitojen takia olen toistaiseksi "pysynyt kurissa".
Ei sen puoleen, pakkohan tuo Hampdenin loota on käydä tutkimassa…
Ai miten niin vaatimattomien ?
Sinun tekemiä kun katsoo niin ei voi muuta kuin kumartaa syvästi.

Domo arigato Sergeant San.
Frankp kirjoitti:
Raimo Leino kirjoitti:
ja omien vaatimattomien taitojen takia olen toistaiseksi "pysynyt kurissa".
Ei sen puoleen, pakkohan tuo Hampdenin loota on käydä tutkimassa…
Ai miten niin vaatimattomien ?
Sinun tekemiä kun katsoo niin ei voi muuta kuin kumartaa syvästi.

Domo arigato Sergeant San.
No katsos kun nuo Fonderie Miniaturesin sarjat sisältävät kauhean määrän resiiniosia - ja niitten työstämistä minä en oikein hallitse. Olen monta resiinipalikkaa "urani" aikana halkaissut, murtanut tai muuten vaan viipaloinut vahingossa niin useasti, että olen jo kyllästynyt karjumaan turhautumistani parvekkeella. Sitä paitsi se minun karjumiseni varmasti kuuluu Korkeasaareen asti ja sitten kellään ei ole kivaa kun tuon eläintarhan tiikerit ja ilvekset vauhkoontuvat minun eläimellisten purkautumisteni takia…
Raimo Leino kirjoitti:
Sitä paitsi se minun karjumiseni varmasti kuuluu Korkeasaareen asti ja sitten kellään ei ole kivaa kun tuon eläintarhan tiikerit ja ilvekset vauhkoontuvat minun eläimellisten purkautumisteni takia…
Sitäkö se mölinä tuolla ulkona olikin? Kauas se Kessun ääni kantaa… 500km. :) Ei ne sitten olekaan olleet maailmanlopun ääniä, vaan vielä pahempaa. "Resiini halkeaa" kuten jo Eput aikoinaan lauloivat tai ainakin sinnepäin.
Karjalan Arska kirjoitti:
Sitäkö se mölinä tuolla ulkona olikin? Kauas se Kessun ääni kantaa… 500km. :) Ei ne sitten olekaan olleet maailmanlopun ääniä, vaan vielä pahempaa. "Resiini halkeaa" kuten jo Eput aikoinaan lauloivat tai ainakin sinnepäin.
Resiini halkeaa ja tuottaa lopun valkeaa - eix se mennyt näin?
Raimo Leino kirjoitti:
Resiini halkeaa ja tuottaa lopun valkeaa - eix se mennyt näin?
Jep jep!
Noh, joko jollakulla on ihan henk.koht. kokemuksia Valomin 1/72 skaalan Hampdenista? Kovasti himottaisi tuo sarja, mutta en vielä ole uskaltanut hankkia.
Raimo Leino kirjoitti:
Noh, joko jollakulla on ihan henk.koht. kokemuksia Valomin 1/72 skaalan Hampdenista?
Eikös viimeisessä Ilmailu-lehdessä ollut juttu tuosta Valomin sarjasta? Verrattiin sitä vanhaan Airfixiin.

Mikko
Uusimmassa Ilmailu-lehdessä tosiaan on artikkeli Valomin hampden vs. Airfixin Hampden. Lopputuloksena Airfixin 40v vanha malli pärjää melko hyvin Valomille. Suurin virhe Valomin mallissa lienee laskutelinekuilun ja luukkujen lyhyys. Kumpikaan malli ei ole helpoimmasta päästä rakentaa, mutta molemmista saa hyvän mallin. Valujälki on Valomilla siistiä, uppoviivotus hillittyä ja osissa on upponiittaus. Suosittelen lukemaan artikkelin.
Antti ja Mikko, kiitokset tuosta Ilmailulehtivinkistä!