Pienoismallit.net

Kynäruisku

mutta sen oisin halunnut tietää onko vesipohjaiset ja vesiohenteiset maalit sama asia??
Kyllä ne on sama asia.
mutta sitä en ymmärrä minkä takia aina valkoinen tekee sen kun maalaa isoa pinta-alaa niin se räiskii semmosta hilettä eli ei saa tasaista väri kerrosta?
Väärä ohenne, liian vähän tai liikaa ohennettu maali, vettä ilmaletkussa, huonosti sekoitettu maali, tuossa noita syitä.
Valkoinen on yleensäkin kinkkinen maalattava, peitto on huono, varsinkin kiiltävillä maaleilla. Kiiltävä kannattaa pohjustaa mattavalkoisella, tai sitten maalata pelkästään matalla ja hoitaa kiilto lakalla.
Arvon kynäruiskuttelijat,

Kysyn nyt tässä threadissa pikaista siunausta suunnitelmalleni:

Parissa paikassa olisi tarjouksessa
- Badger PATRIOT -ruisku
- Kangasletku, 3 m
- SPARMAX -kompressori

Yhteishintaan 259€. (listahinnat joissan 330-350€)

Olisin joululahjaksi itselleni ostamassa mahdollisesti ko. pakettia, joten tuleekos näillä toimeen ja onko tarjous sellainen, että siihen kannattaa tarttua? Tarkoitus ehkä pienoismallien ohella mahdollisesti maalata myös muutama oma kypärä. Mutta pääpaino malleissa. Ruiskuttelusta ei juurikaan aikaisempaa kokemusta, joten mitä lisähärpäkettä tuohon pakettiin vielä tarvitaan? (poislukien liottimet, maalit ja mallit :) )

Arvostaisin vastauksia, sillä tuollainen reilun parin sadan euron sijoitus on työssäkäyvälle lapselliselle opiskelijalle kuitenkin suht. suuri.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Lapsellisella siis tarkoitan ruokittavia suita, en niinkään itseäni
Minusta tuo pakettihinta vaikuttaisi aika hyvältä. Ihan ns. kivijalkakaupasta olet kysellyt? Niin että tuohon ei postikuluja tulisi enää päälle.

Noista lisähärpäkkeistä: pistäs ostoslistalle vielä pöydän reunaan kiinnitettävä ruiskuteline.
Lisää käyttömukavuutta ihan äärettömästi kun ruutan saa kesken maalaamisen laskettua käsistä. Itselläni on tämmöinen värkki, samaiselta myyjältä. Hyvin toimi kaupankäynti että itse pidike.
Itse löysin Maxi Makasiinista lähes samanlaisen pöytään kiinnitettävän kynäruiskutelineen 7.90€ hintaan.
images112.fotki.com/v503/photos/9/913880/6732399/IMG_7807-vi.jpg
images16.fotki.com/v272/photos/9/913880/6732399/ruiskutuki-vi.jpg?1292857171
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Ihan ns. kivijalkakaupasta olet kysellyt? Niin että tuohon ei postikuluja tulisi enää päälle.
Hyvä pointti. Verkosta olen tilaamassa, suomalainen myymälä tosin. Toisessa kaupassa postikulut kuuluvat hintaan ja toisessa tulisivat päälle. Intuitiolla olin vielä tilaamassa tuolta, jossa ne kulut olisivat tulleet päälle :) Eli säästöä pari kymppiä.

Tolla telineellä näyttäis olevan melkosia hintaeroja eri kaupoissa. Pitänee kävästä paikalliset alan liikkeet läpi, jos sieltä sattuisi vaikka Ollin tapaisen tarjouksen löytämään.

Ensi vuonna sitten pääseekin opettelemaan ruiskuttelun.
Ei pidä unohtaa sitäkään vaihtoehtoa, että samassa ajassa kuin tekee nettikauppaan tilauksen tai roudaa itseensä kauppaan paikan päälle, kynäruiskutelineen rakentaa esim. vanhasta rautalankahenkarista vääntämällä.

Minulla on sellainen. Sairaan ruma, mutta tekee tehtävänsä. Jalustana on laudanpätkä, johon on lisäksi tehty isolla poralla muutama erikokoinen reikä, joissa maali- ja liimapurnukat pysyvät turvallisesti pystyssä.

Eipä siinä isoja rahoja säästänyt, mutta rakentelu ja näprääminen tavallaan kuitenkin liittyy tähän harrastukseen. (niin tietysti liittyy nettikaupoissa surffailu ja/tai harrastusliikkeissä ihmettelykin.)

Mikko
Yhdyn Mikkoon !
Mullakin käytössä tämmöinen sairaan ruma halppis teline halppis ruiskulle, mutta tekee tehtävänsä.