Pienoismallit.net

Siirtokuvat ja lakkaus

Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.
Kummasta lakasta on kyse, näistä pienistä peltipurkeista, vai niistä isommista? Minulla on huonoja kokemuksia näistä lakoista, sekä Humbrolin että Revellin, tahtovat tulla "kuituna" ulos ruiskusta, jos ohentaa jollain muulla kuin omalla ohenteella.
Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.
Tarkoitin Humbrolin Lasipurkissa olevia Matt- tms cote lakkoja, uskoisin että Dicco toimii muillakin. Noi Humbrolit vaativat tajuttoman huolellisen sekotuksen.
Tämä Johnssonin 'vaha' on ilmeisesti sama kun jenkkien käyttäm Future ja engelsmannien Johnsson Klear jolloin aine ei ole vaha vaan akryyli pinnoite.
Itse käytän tuota Johnssonin Klear:ia jota pikkuveli tuo aika ajoin englannista.
Jep. Samaa P***aa eri paketissa :) Ei vaan, hyvää tavaraa.
Eka maali, sitte lakka ja sitten siirtokuva.
Onko jollakin kokemusta näistä autolle tarkoitetuista spraylakoista? Kun pitäis lakata malli ja meinasin että siirtokuvien päällehän olisi hyvä laitaa lakka. En vain tiedä meneekö lakka jotenkin kuprulle tms.. kun lakkaa täysin kuivan lakan päälle???
Kiillotin omasta projektistani (Yenko Camaro) korin Johnsonin muovipesuaineella joka sisältää aktiivivahaa, seuraavaksi lisään siirtokuvat ja sitten levitän päälle vielä Johnsonin Muovilattian kiiltovahan… Kerta on ensimmäinen joten tuloksesta en voi tarkemmin kertoa, mutta kyllähän Camaro alkoi kiiltämään jo pelkän pesun jälkeen :)
Tonttu Toljander kirjoitti:
Mitenkäs kun löysin eräältä hyllyltä lähes käyttämättömän pullon matta lakkaa ja kylessä luke: "Klarlack matt" ja merkki ilmeisesti joku Rayher, että onko kokemuksia ettei vaan ois liian tujua kamaa?
Olen samaa mieltä muiden kanssa varoituksista ym. mutta lisättäköön tähän, että Rayher on askartelutarvikkeiden valmistaja, joten välttämättä tuo ei ole ihan tappokamaa…