Viimeksi muokattu 26.2.2023 20:56
Etusivu Keskustelut
Lentokoneet
Tarviin apua
Oon kokoillut lentokoneita varmaan niin kauan kuin muistan ja kaikki muu rupee oleen jo aika hyvin hanskassa mutta kun noi mun koneet tuolla vitriinissä on jotenkin ruvennut häiritsemään kun yhdessäkään ei ole maalattu noita lentokoneiden kupujen "kehyksiä tai reunoja" niin haluaisin vinkkejä mikä olis hyvä tapa alkaa harjoitella niiden maalausta ennen ne ei härinnyt noi rupeaa jo olemaan muuten aika upeita mutta jokaisessa on vaan maalamaton kuomu löytyykö vinkkejä
Moi.
Vasemmassa laidassa on hakukenttä, kokeilepa "kuomun maalaus".
Henk koht kun maalaan ruiskulla, teippaan ohuehkolla teipillä ja leikkaan terävällä veitsellä raamien kohdat pois. Vaikka maalaisin siveltimellä, käyttäisin teippiä. Maalia menee kumminkin teipin alle, se rapsutetaan puisella hammastikulla. Loppuviimeistely tehdään lasiosien hiontatikulla.
Henk koht kun maalaan ruiskulla, teippaan ohuehkolla teipillä ja leikkaan terävällä veitsellä raamien kohdat pois. Vaikka maalaisin siveltimellä, käyttäisin teippiä. Maalia menee kumminkin teipin alle, se rapsutetaan puisella hammastikulla. Loppuviimeistely tehdään lasiosien hiontatikulla.
Kiitos oon kuullut että monet käyttää tota tapaa en oo vaan ikinä oppinut sitä mutta tollasesta lasiosien hiontatikusta en oo kuullutkaan pitää selvittää se mitä teippiä käytät itse käytän maskiteippiä mutta olisko noi helpompi tehdä jolloin muulla teipilläSakari Pyörre kirjoitti:Moi.
Tamiyan maskiteippi on minusta ihan ok.
Tamiya teippi on tosiaan hyvää tavaraa tuohon. Tärkeänä pointtina on se, että se teippi pitää hieroa kunnolla kiinni siihen kirkkaaseen osaan, ettei sinne pääse maali alle.Ruiskulla maalatessa on se etu, että maalia tulee niin ohut kerros, ettei se pääse niin helposti sinne teipin alle.
Joo oon koittanut pensselillä joskus harjoitella mutta ruiskua en oo vielä kokeillut pitää sillä testata pitäs saada parempi ruisku muutenki mutta kyllä tuo kiina romu nyt jonkun aikaa vielä meneeMika Wiik kirjoitti:Tamiya teippi on tosiaan hyvää tavaraa tuohon. Tärkeänä pointtina on se, että se teippi pitää hieroa kunnolla kiinni siihen kirkkaaseen osaan, ettei sinne pääse maali alle.Ruiskulla maalatessa on se etu, että maalia tulee niin ohut kerros, ettei se pääse niin helposti sinne teipin alle.
Käytännön kokemuksena vois ruiskusta sanoa, että aika pitkälle pääsee vaikka Bilteman ruiskulla, jos ei ihan halvinta alakupillista laita. Varmasti makuasioita nämäkin, mutta aika kauan tuli ns. halvemmilla ruiskuilla maalattua. Kun vaan oppii sen maalin ohentamaan sopivaksi ja vetämään ohutta kerrosta niin pääsee pitkälle. Toinen on kärsivällisyys, eli malttaa antaa maalin kuivaa kerrosten välillä jne. Aika monta mallia pilannut omalla hosumisella kun yrittää saada äkkiä valmista. Tämä sama toimii myös tässä kirkasosien maalailussa.
joo Bilteman ruisku mullakin on olemassa noi muut on sitten niitä kiinalaisia romuja millä maalaa vaan lakkoja jos niitäkään Harder steenbeck olis kyllä upea mutta kun hinnat on mitä on tähän harrastukseen nyt on menny jo arviolta useampi tonni rahaa tässä 6 vuoden aikana työpöydänkin ostin ihan tätä tarkoitusta varten ja itse asiassa suunnitelin senkin itte nettisivulla että tulee mahdollisimman käytännöllinen mutta kun sen ruiskun sais hankittua niin sit olis kaikki kalleimmat vehkeet jo hankittuMika Wiik kirjoitti:Käytännön kokemuksena vois ruiskusta sanoa, että aika pitkälle pääsee vaikka Bilteman ruiskulla, jos ei ihan halvinta alakupillista laita. Varmasti makuasioita nämäkin, mutta aika kauan tuli ns. halvemmilla ruiskuilla maalattua. Kun vaan oppii sen maalin ohentamaan sopivaksi ja vetämään ohutta kerrosta niin pääsee pitkälle. Toinen on kärsivällisyys, eli malttaa antaa maalin kuivaa kerrosten välillä jne. Aika monta mallia pilannut omalla hosumisella kun yrittää saada äkkiä valmista. Tämä sama toimii myös tässä kirkasosien maalailussa.
Olen maalaillut Bilteman ruiskuilla toistakymmentä vuotta ja Kiinassa ne kaikki tehdään, ei se siitä ole kiinni, hyvin niilläkin saa maalattua.
Japanista USAsasta ja Saksasta ne tunnetuimmat brändit on peräisin sitä en sitten tiedä missä maassa heidän kynäruiskut yleensä valmistetaan. Japanissa se ensimmäinen kynäruisku vissiin on alunperin keksitty jos oikein muistan.Antti Lappalainen kirjoitti:Olen maalaillut Bilteman ruiskuilla toistakymmentä vuotta ja Kiinassa ne kaikki tehdään, ei se siitä ole kiinni, hyvin niilläkin saa maalattua. Kiina on vaan niin iso teollisuus maa mutta kyllä ne laadukkaimmat maaliruiskut tulee ihan muualta kuin Kiinasta
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.