Pienoismallit.net

Liimasuutin

Oisko kellä tietoa saako suomesta pikaliima pulloon tai tuubiin suuttimia pitkä nokka ois tarpeen
Ei ihan Suomesta, tilasin rehdiltä Alilta (AliExpress) noita ja tulivat Ranskasta (Shipping metod valikko). Testasin ja sopivat pikaliima pulloihin joita myös Alilta tilaan, joutuu hieman leikkaamaan pullon nokan mukaan. Miksi maksaisin välistä kellekkään on muutenkin kallista harrastaa. Aktivoin uudelleen kaikki mukavat harrastukset kun jäin eläkkeelle -22 alussa, elektroniikan, mallienrakentelun, junanradat ja 3D-tulostus yms. näprääminen pitää mielen kirkkaana.

www.aliexpress.com/item/1005004270891885.html
Lainaus:
Miksi maksaisin välistä kellekkään on muutenkin kallista harrastaa.
Ja näin kehutaan Suomalaisia kauppiaita !! Kyllä voi taas olla ylpeä kauppias !!
Kyllä saa Suomesta. Jos ei pienoismallikaupoista löydy niin RC-autoja myyvistä liikkeistä kyllä löytyy.
Riippuu kuinka pitkää liimasuutinta tarvitset. Olen nähnyt suomalaisilla kaupoilla Colle21:n pikaliimasuuttimia joissa on todella hieno nokka, mutta ne eivät ihan hirveästi lisää pituutta suuttimelle. Mallistolla niitä ainakin on ollut, voisin kuvitella että muillakin suomalaisilla verkkokaupoilla.
Deluxe Material rocket pikaliimat, niihin saa teflon nokkia. Noita myy esim nukkekoti ja harraste kauppiaat suomessa. esim www.minimaailma.fi/shop2/cat/c87-liimat-ja-tarramateriaalit-p1-fi.html Itse käytän juokseville pikaliimoille kapilaari asettimia tai ihan tavallista pitkää neulaa. Kaapilaari asettimmia löytyy monilta etchosien valmistajilta ja saa niiden jälleen myyjiltä, taitaa ollla kuitenkin yleisesti tilaustuote. ( Super Glue Applicator Tool ) Samoin elekroniikka harrasteliikkeistälöytyy nokkia esim: www.spelektroniikka.fi…stelukarki-z-ends-pikaliimalle-jatkokarki-aavistuksen-kayra--fi.html
Taikka tuusulasta www.hobbycenter.fi/tuote/19867625
P.Lankinen kirjoitti:
Itse käytän juokseville pikaliimoille kapilaari asettimia tai ihan tavallista pitkää neulaa. Kaapilaari asettimmia löytyy monilta etchosien valmistajilta ja saa niiden jälleen myyjiltä, taitaa ollla kuitenkin yleisesti tilaustuote. ( Super Glue Applicator Tool )
Minä olen vuosikymmeniä käyttänyt silmäneulasta tehtyjä kapillaariasettimia. Neula työnnetään puiseen siveltimenvarteen ja katkaistaan silmä päästään avonaiseksi. Helppo annostella pieniä liima-annoksia silmän koosta riippuen ja kestää mekaanisen puhdistuksen liimajäämistä käytön jälkeen.
Viimeksi muokattu 15.1.2023 15:24
Niin , mites tämänkin nyt sit haluaisi tulkita? Itse pyrin ostamaan mallailutarvikkeet ihan kotimaisilta toimittajilta… Esim pienoismalli tapahtumissa , jossa paikalla monia kauppiaita , olen pyrkinyt tasapuolisesti ostamaan jokaiselta vähän jotakin tukeakseni pienellä summalla jokaista. Miltei kaiken olen saanut heiltä/heidän kauttaan. Jotain pientä spesiaalia olen harvoin tilannut ulkomailta. Lisäksi kun nettisivuilla (Suomessa) olen hintoja vertaillut ulkomaan mallikauppoihin , on oman maan tarjonta ollut saman hintaista ja jopa edullisempaa. Tottakai jokainen saa tavaransa tilata ihan mistä tahansa, mutta mun mielestä kannattaisi katsoa ihan ensin oman maamme yrittäjiltä.
Sama täällä, ulkomailta tilaan jos tuotetta ei ole saatavana kotimaisilta kauppialta, yleensä figuureita. Kiinasta en tilaa enää mitään sai miten halvalla tahansa, muutama huono kokemus laadun tai toimituksen kanssa.
Itsekin yrittäjänä suosin mahdollisimman montaa suomalaista kauppiasta, enkä ole merkittäviä hintaeroja huomannut ulkomaisiin, lähinnä eurooppalaisiin nähden, monesti edullisempia täällä, Saksassa on ylivoimaisesti kovimmat hinnat ja toimituskulut.