Jos haluat, tällä sivustolla löytyy myös mahdollisuus tehdä rakennusblogi. Kuvien lisääminen siihen voi olla helpompaa kuin erillisestä kuvapankista. Toki tätäkin ketjua saa käyttää, mikä vain tuntuu helpoimmalta.
Eli omat kuvat -> lisää pienoismalli. Sääntöjen hyväksymisen jälkeen tulee vaihtoehto lisätä joko kuvia valmiista mallista tai sitten keskeneräisestä.
Etusivu Keskustelut
Autot ja moottoripyörät
Ensimmäinen projekti, Tamiyan Yamaha Virago - saa neuvoa
Minä taidan tiputella kuvia tähän ketjuun, joskin hyvältä kuulostaa rakennusblogi juttu. Pääsin tänään konkreettisesti alkuun. Opettavaista heti kättelyssä.. huomasin, että en yksinkertaisesti näe lähelle, ei ollut maalaus helppoa ja se näkyy jäljessä. Seuraavaksi suunta kauppaan ja ostettava joko suurentavat lasit tai suurennuslasi. Hyvä oli tuo revellin liimapullo, missä oli sellainen neulamainen pää. Sai tarkasti laitettua liiman kohdilleen. Sormien hienomotoriikassa on kovasti toivomisen varaa, mutta ehkä sekin puoli jalostuu aikaa myöten. Tästä on hyvä jatkaa..Markus Salminen kirjoitti:Jos haluat, tällä sivustolla löytyy myös mahdollisuus tehdä rakennusblogi. Kuvien lisääminen siihen voi olla helpompaa kuin erillisestä kuvapankista. Toki tätäkin ketjua saa käyttää, mikä vain tuntuu helpoimmalta.
Eli omat kuvat -> lisää pienoismalli. Sääntöjen hyväksymisen jälkeen tulee vaihtoehto lisätä joko kuvia valmiista mallista tai sitten keskeneräisestä.

Jos suurennuslasia tarvitset, suosittelen hyvin vahvasti joko pöydänreunaan tulevaa jalallista valoa tai valollinen otsapantaratkaisu. Käsinpidettävä suurennuslasi harvoin toimii tässä jos työskentelyyn jää vain yksi käsi.
Esimerkkinä pöytämallin valaistu suurennuslasi
www.puuilo.fi/airam-suurennuslasivalaisin-loop-xl-3d#tab-label-description
Ja otsamallin ratkaisu.
www.puuilo.fi/handy-suurennuslasi-otsapannalla
Oman kokemuksen perusteella suosittelen välttämään kelloseppähommiin tarkoitettuja laseja joissa suurennusteho voi olla mitä vain 5- ja 30-kertaisen väliltä, näissä suurennos on usein jo vähän turhan suuri. Ja muista että suurennuslasin ja osan väliin herkästi usein tarvitsee saada työkalu.
Ja otsamallin ratkaisu.
Oman kokemuksen perusteella suosittelen välttämään kelloseppähommiin tarkoitettuja laseja joissa suurennusteho voi olla mitä vain 5- ja 30-kertaisen väliltä, näissä suurennos on usein jo vähän turhan suuri. Ja muista että suurennuslasin ja osan väliin herkästi usein tarvitsee saada työkalu.
Mainio vinkki, kiitos! Ajattelinkin, että sen pitää olla jalallinen malli ja tuo valaisu juttu varmasti paikallaan. Sen verran pieniä nuo osat, että minun silmät ei riitä, suurennuslasi ehdottoman tarpeen.Markus Salminen kirjoitti:Jos suurennuslasia tarvitset, suosittelen hyvin vahvasti joko pöydänreunaan tulevaa jalallista valoa tai valollinen otsapantaratkaisu. Käsinpidettävä suurennuslasi harvoin toimii tässä jos työskentelyyn jää vain yksi käsi.
Ja otsamallin ratkaisu.
[/quote]
Mainio vinkki, kiitos! Ajattelinkin, että sen pitää olla jalallinen malli ja tuo valaisu juttu varmasti paikallaan. Sen verran pieniä nuo osat, että minun silmät ei riitä, suurennuslasi ehdottoman tarpeen.
[/quote]
Tuo suurennuslasivalaisin on kyllä ehdoton apu näissä pienoismallihommissa, itselläni ei ilman sitä tulisi hommista mitään. Minulla käytössä jo liki kymmenen vuotta tuollainen:
www.kouluelektroniikka.fi…t-ja-suurennuslasit/7207065/led-suurennuslasivalaisin-5-diopteria
Suurella kuuden tuuman ja viiden diopterin linssillä, eli 2,25x suurentavana. Virran kulutus 6W mutta valotehoa kyllä riittävästi.
Kokeilin jossain vaiheessa myös tuollaista otsapantamallia, mutta silmälaseja muutenkin käyttävänä ei ollut minun juttuni. Joten kerran kokeiltu olisi vapaana myytäväksi…vieläpä halvalla ;-).
Mainio vinkki, kiitos! Ajattelinkin, että sen pitää olla jalallinen malli ja tuo valaisu juttu varmasti paikallaan. Sen verran pieniä nuo osat, että minun silmät ei riitä, suurennuslasi ehdottoman tarpeen.
[/quote]
Tuo suurennuslasivalaisin on kyllä ehdoton apu näissä pienoismallihommissa, itselläni ei ilman sitä tulisi hommista mitään. Minulla käytössä jo liki kymmenen vuotta tuollainen:
www.kouluelektroniikka.fi…t-ja-suurennuslasit/7207065/led-suurennuslasivalaisin-5-diopteria
Suurella kuuden tuuman ja viiden diopterin linssillä, eli 2,25x suurentavana. Virran kulutus 6W mutta valotehoa kyllä riittävästi.
Kokeilin jossain vaiheessa myös tuollaista otsapantamallia, mutta silmälaseja muutenkin käyttävänä ei ollut minun juttuni. Joten kerran kokeiltu olisi vapaana myytäväksi…vieläpä halvalla ;-).
Joo, tänään tuli todellakin varmuus siitä, että suurennuslasi tms on ainakin minulle ehdoton hankinta. Sain Yamahan moottorin jo lähestulkoon valmiiksi.. muutamia verenpaineen nousuja oli minimaalisen pienien osien kanssa, kun en oikeasti nähnyt mitä olen tekemässä. Haasteista huolimatta homma taas eteni ja huomenna saan kaiketi moottorin jo runkoon kiinni. Ehkäpä tuosta Yamaha Virago vielä syntyy :)

Pitkähkön joulutauon jälkeen pääsin tämän ensimmäisen projektini pariin. On kieltämättä ollut monta hankalaa tilannetta vastassa, mutta sinnikkäästi mennään eteenpäin. Tänään jonkinlainen kohokohta, kun pääsin Yamahan tankkia nysväämään. Ei täydellinen suinkaan, mutta oli jännä suihkuttaa spraymaalia pintaan ja vielä maalailla noita pienen pieniä kirjaimia.
ps. suurennuslasista huolimatta olen selväsikin optikolla käynnin tarpeessa. Lähietäisyys hankalampi homma, taitaa olla uusien linssien hankinta edessä.

ps. suurennuslasista huolimatta olen selväsikin optikolla käynnin tarpeessa. Lähietäisyys hankalampi homma, taitaa olla uusien linssien hankinta edessä.

Kappas, moottoripäivityskin onnistunut menemään kokonaan ohi. Ensimmäiseksi malliksi aikoihin näyttää varsin hyvältä. Noissa pienissä kohokirjaimissa, napeissa ym. pienissä täplissä kannattaa hyödyntää hammastikkuja jos sivellin tuntuu liian isolta. Aavistuksen tikkua teroittamalla saa vieläkin tarkempaa jälkeä halutessaan.
Komppaan Markusta, hyvin alkanut projekti!
kohokuviointien maalaukseen hyväksi havaittu tapa on myös käydä kosmetiikkaosastolta hakemassa meikkisieniä. Niistä pieni pala pinsettien päähän ja sillä töpöttelemällä varovasti kohokirjainten päälle.
Sieltä löytyy yleensä kaikkea muutakin mukavaa mallaustarviketta :)
kohokuviointien maalaukseen hyväksi havaittu tapa on myös käydä kosmetiikkaosastolta hakemassa meikkisieniä. Niistä pieni pala pinsettien päähän ja sillä töpöttelemällä varovasti kohokirjainten päälle.
Sieltä löytyy yleensä kaikkea muutakin mukavaa mallaustarviketta :)
Kiitoksia taas arvokkaista vinkeistä, ilman muuta otan hyötykäyttöön. Projektini on edennyt hitaasti, mutta epävarmasti :) On tapahtunut paljonkin sitä kuuluisaa kantapää oppia.. mm. liimaamisen osalta; vähemmälläkin liimalla saa toimivan ja siistimmän tuloksen. Tällä hetkellä mennään tässä pisteessä. Kun tulen reissusta.. niin etuhaarukka kasaan ja paikoilleen. Suunnittelin jopa ostavani toisenkin Viragon, pitäisi onnistua paremmin kuin tämä. Ja kenties tänä keväänä sitten ostan sen oikean Viragon :)

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.