Pienoismallit.net

Siirtokuvaongelma

Tervehdys lajitoverit
Olen rakentelemassa Edun Spitfire Mk IIa:a 1:48(tuote nro 82153). Tarkoitukseni on rakennella puolalaislaivueen kone PK-H (ohjeen kaavio B). Syyllistyin siirtokuvia laittaessani alokasmaiseen virheeseen: laitoin rungon vasemalle puolelle tulevan Puolan kansallisuustunnuksen väärin päin! Huomasin mokani vasta seuraavana päivänä laittaessani oikean kyljen siirtokuvia paikalleen…
Olisiko kenelläkään arvon lajitovereista jäänyt kyseisen paketoinnin puolalalaislaivueen siirtokuvat käyttämättä? Ja jos on, niin millaisin ehdoin voisi niistä luopua edukseni?
Mahdollisia vastauksia kiitos yksityisviesteinä.

Tulipas vielä mieleeni mahdollinen ryhmärakenteluaihe: Mallailumokat ;)
Jos ei muu auta niin Eduardin porukka on käsittääkseni paitsi täysijärkistä niin myös reilua, sähköposti valmistajalle ja tiedustelu olisiko heillä myydä uutta arkkia: [email protected]
Itse olen saanut mallin pinnalta irtoamaan jo kiinni kuivuneita dekaaleita ihan vedellä ja lämmöllä. Kärisvällisyyttä vaaditaan vielä vähän normaaliakin enemmän jottei se hajoa enää siirtäessä. Liottaminen jos ei suoraan onnistu, pitää dekaalia märkänä ja antaa föönillä lämpöä. Ei siinä ainakaan mitään häviä vaikka se siitä hajoaisikin, jos homma onnistuu, säästyy uusien hankinnalta.
Tuo ryhmiksen aihe onnistuisi ainakin meikäläiseltä hyvin ja idea on hyvä.
Kuka vetäjäksi, niin aloitetaan. Yleensä olen kuvannut mokeltamiset, mutta joitakin kuvia on tallessa ja lisää mokiahan minulta tulee koko ajan.
Mulla on varastossa pari Spitttiä ja pitää käydä joku ilta tsekkaamassa.
Kiitos kaikille asiaan tarttuneille. Eduard lupasi lähettää ilmaiseksi uuden arkin - kiitos Eskolle vihjeestä. Tosi ystävällistä palvelua Eduardilta.
Täytyy olla huolellisempi noiden siirtokuvien asentamisessa. Tosin tuossa Spitin tapauksessa joutuu olemaan tarkkana siinäkin, että mitkä ohjetekstit tulevat kansallisuus- ja konekohtaisten merkintöjen päälle ja mitkä jäävät niiden alle. Kategorisesti kaikki eivät jää noiden merkintöjen alle.
Eduard toimii vastuullisesti. Kävi varaston koluamassa läpi ja sieltä löytyi Eduardin Spitti Israelin tunnuksin. Kaikki osat avaamattomassa paketeissa ja neljälle Israelin koneelle maalausonhjeet. Limit edition paketti. Jos joku on kiinnostunut, niin kymppi +postimaksut, niin kone lähtee postiin.
Timo Rissanen kirjoitti:
Eduard toimii vastuullisesti. Kävi varaston koluamassa läpi ja sieltä löytyi Eduardin Spitti Israelin tunnuksin. Kaikki osat avaamattomassa paketeissa ja neljälle Israelin koneelle maalausonhjeet. Limit edition paketti. Jos joku on kiinnostunut, niin kymppi +postimaksut, niin kone lähtee postiin.
Kiinnostaisi, laitan YV!