Pienoismallit.net

Keskeneräisiä valmiiksi III -ryhmärakentelu

Severi Mäkelä kirjoitti:
X-29 oli pitkän aikaa tauolla…
Kiinnostaisi kovasti X—29 mallivalmistuksen mahdolliset karikot ja katastrofikandidaatit, jos Hasegawan 1/72 kyseessä. Nehän voisit sisällyttää tulevaan galleriajulkaisuusi. Itsellä näet stashissä yksi ko. malli eltaantuu ja odottaa projektin avaamista. Suunnitteilla ei-valkoinen versio ja OOB.

Oma tuotantoni hyytyykin useasti jo juuri tuohon referenssikirjallisuuden tutkimiseen. Aineiston haku ja kaikki vähänkin kohdetta sivuava juttu ja tarinointi vie mennessään.

( Ymmärrän kyllä hyvin, jos telinekuilut vähän jumittaa:

Kuva: Prime Portal Grumman X-29 Walk Around )
IT Lahtinen kirjoitti:
Kiinnostaisi kovasti X—29 mallivalmistuksen mahdolliset karikot ja katastrofikandidaatit, jos Hasegawan 1/72 kyseessä. Nehän voisit sisällyttää tulevaan galleriajulkaisuusi. Itsellä näet stashissä yksi ko. malli eltaantuu ja odottaa projektin avaamista. Suunnitteilla ei-valkoinen versio ja OOB.
Juu Hasegawan vuoden 2008 paketointi kyseessä. Pitäis olla helppo malli osien vähäisyyden takia, mutta siksi haluankin niitä yksityiskohtia vähän lisätäkin. Koitan muistaa mainita julkaisussa sitten kaikki mahdolliset karikot.

Mulla kävikin niin, että "Sweeping Forward"-kirjan ollessa kesken ymmärsin heittoistuimen olevan F-5-hävittäjästä niinkuin koko eturunkokin. Yritin pari viikkoa ettiä resiinistä lisäosaa ja lopulta sainkin sellaisen hankittua, kunnes tarkistin kirjasta, että X-29:ssä olikin Martin-Bakerin heittoistuin… Joka löytyi sitten nopeammin.

Tuolta samasta Prime Portalista olen kattonut referenssiä myös. En vain jaksanut telinekuiluihin jokaista mahdollista letkua ja putkea tehdä eikä mulla ollut sellaiseen sopivia metallilankoja, niin pyrin lähes tunnistettavaan vaikutelmaan mun paksuilla kuparilangoilla.

Ei-valkoinen X-29 olis tosi siisti ;)
Severi Mäkelä kirjoitti:
Juu…
Ei-valkoinen X-29 olis tosi siisti ;)
Joo, aistin voimakasta flow-tilaa edellisestä viestistäsi, niin rohkaistuin kysyä karikoista. Selostuksesi kun ovat niin ihailtavan pedanttisen pieteetillä koodattu.

Senverran useasti on oma hanke kuukahtanut kesken yltiöpäisten detaljihaaveiden, että tässä olisi tarkoitus soveltaa lähes minimienergiaperiaatetta; tehdään keskeneräinen kone, joka on tukevasti maassa - ei näy kuilut ja ohjaamokin on vielä kesken, joten kaikkinaiset vipstaakitkin on siellä vähissä.
Tästä ao. kuvasta muuten lähtivät aivot laukalle, joten suunnitteilla ei ole siis aivan täysin huuuhaata, kuten yleensä:

IT Lahtinen kirjoitti:
Tästä ao. kuvasta muuten lähtivät aivot laukalle, joten suunnitteilla ei ole siis aivan täysin huuuhaata, kuten yleensä:

Siinäpä jännä aihe :D Pakko jakaa tämä toinen kuva maalaamattomasta X-29:stä:

Kuva löytyi "An Illustrated Guide to Future Fighters and Combat Aircraft"-kirjan ruotsinkielisestä painoksesta (1985), jonka löysin halvalla Tukholmasta sattumalta.
Viimeksi muokattu 14.6.2022 23:27
"Valkoinen joutsen" olisi alapuolen säistämistä vaille valmis. Saattaapa hyvinkin ehtiä ennen juhannusta.
Veltro ei valmistu ennen juhannusta, mutta pz38 on kuvaamista vaille valmis
Ei valmistu Tortoise ainakaan täksi juhannukseksi…
X-29 ei ehtinytkään juhannukseksi, vaikka onkin edistynyt maalausvaiheeseen. Oman kokemuksen mukaan valkoinen on hankala maalata maaliruiskulla huonon peittävyyden takia. Vapaa-aika onkin kulunut viime aikoina ulkomaanreissun valmisteluun.

Kuvassa itsetehdyt pitotputket ja maskeerattu kuomu paikallaan.
Tämä on nyt tässä tilassa:

Ei valmistu juhannukseksi, vaikka kuinka yrittäisin.
Ensimmäinen kerta, että ryhmikseen ilmoittamani malli ei valmistu määräajassa.
Olen tästä tosi pahoillani, hävettää );
Hyvää Juhannusta kaikesta huolimatta kaikille! ;)