Pienoismallit.net

Miten tehdä mukulakivi tie

Ajatuksena tehdä dioraamaan tämän näköinen mukulakivi tie images.app.goo.gl/BweptGi6aQTV1vpJ8 Miten tuommoisen saisi tehtyä.
www.greenstuffworld.com…ling-pins-with-handle/1675-rolling-pin-with-handle-cobblestone.html
Tossa yks vaihtoehto, toinen on ostaa silikonimuotti jolla tehdä samainen kuvio ja kolmas hyvä on Tamiyan valmis diopohjat (vaihtoehtoina on useampi erilainen mukulakivialusta) googlettelemalla löytää hyviä vaihtoehtoja.
diy modelling cobblestone walkway.Tällä haulla youtubesta löytyy ohjeita.
Itse olen ostanut muutaman Green Stuff Worldin "katukivikaulimen" 1625 tuotenumerolla myytävä mukulakivi-kaulin vaikutti tekevän omasta mielestä ehkä hiukan pientä kuviota 1735 mittakaavaan.
www.combatmodels.fi/valmistaja/1836324
poromagia.com/fi/search/?q=rolling+pin

Tai sitten katukiveytyksen voi tehdä työläämmin vanhan ajan tyyliin:
pienoismallit.net/keskustelut/2475_katukivetyksen-tekeminen/?offset=0
Viimeksi muokattu 29.9.2021 18:28
Edellä linkatussa vanhassa viestiketjussa mainostettu linssiratkaisu on minusta ainakin toimiva, olen sitä useampaan otteeseen käyttänyt. Säkillinen punaisia linssejä lähikaupasta, liimalla kiinni alustaan ja pintaan esim. remonttisilotteella kerros, jolla saa kivien väliset saumat siistiksi ja tekstuurin skaalaan sopivaksi. On myös helppo toteuttaa, joskin hiukan aikaa vievää näpertelyä jos meinaat kovasti paljon ison alustan tehdä. Mutta sitähän tämä koko pienoismallailu ylipäätään on, aikaa vievää näpertelyä.
Kiitos juu tuota voisi kokeilla linsseillä.
Kiitos paljon!
forum.fcma.fi/viewtopic.php?f=3&t=10810
Kipsivalua muovailuvahamuottiin voisi myös kokeilla kun korvaa "nupukivileimasimen" "mukulakivileimasimella".
Kokeilin joskus tuota linssien liimailua, ja hermot näpertämiseen meni muistaakseni noin 10. linssin kohdalla.