Pienoismallit.net

Varaosapankki

PetriJC kirjoitti:
Pentti Rantanen kirjoitti:
Hei, Petri. Kysypä diiliä Jussi Vanhatalolta.
Kiitos Pentti vinkistä, Jussi katsoi tarjontaa mutta kaupalliset tarjoomat ei ihan mätsää.
Mun tarpeisiin sopii parhaiten "miljoonalaatikkopilotit". Eli haku on edelleen päällä.
Hei. Rainella on yksi halukas pääsemään vihdoin puikkoihin. Soittele: 040 7643439.
Koska meikäläinen ei ollenkaan istuta henkilökuntaa koneisiinsa, kaikki figuurit joutavat tarvitsijoille. Olen näemmä jossain vaiheessa tehnyt mallikauppareissuja varten nopealukuisen listan 1/48-koneista ja tähänkin hommaan se käy:

koneet.kuilu.fi

Pilotit ovat mitä luultavimmin vielä valurangoissaan. Nyt vaan päättämään, kuka heistä lähtee ja millä.
Sale Haapasalo kirjoitti:
Koska meikäläinen ei ollenkaan istuta henkilökuntaa koneisiinsa, kaikki figuurit joutavat tarvitsijoille.
Kiitos Sale, erinomaista. Pistän PM yyveellä viestiä heti kun saan listan katsottua läpi.
Pitkän tauon (Yli 15vuotta) jälkeen olisin palaamassa takaisin mallailun pariin. Ehdinkin tuossa jo ostamaan aloitetun Tamiya Volvo 850 Saloon BTCC rakennussarjan, mutta epäonnekseni huomasin että kyseisessä mallissa suurimpana puutteena on ovipahvien puutos, jotka ovat suhteellisen ratkaisevassa roolissa kyseisessä rakennussarjassa. Mallista puuttuu myös moottorin alaosa, ja toinen etujarrulevy.

Löytyisikö tätä kautta joko kyseiset osat tai varaosa autoa mistä kyseiset osat saisi, tai vaihtoehtoisesti tekijää joka voisi esimerkiksi resiinistä sellaiset minulle valaa?
Peder Manelius kirjoitti:
Pitkän tauon (Yli 15vuotta) jälkeen olisin palaamassa takaisin mallailun pariin. Ehdinkin tuossa jo ostamaan aloitetun Tamiya Volvo 850 Saloon BTCC rakennussarjan, mutta epäonnekseni huomasin että kyseisessä mallissa suurimpana puutteena on ovipahvien puutos, jotka ovat suhteellisen ratkaisevassa roolissa kyseisessä rakennussarjassa. Mallista puuttuu myös moottorin alaosa, ja toinen etujarrulevy.

Löytyisikö tätä kautta joko kyseiset osat tai varaosa autoa mistä kyseiset osat saisi, tai vaihtoehtoisesti tekijää joka voisi esimerkiksi resiinistä sellaiset minulle valaa?
Mikähän mahtaa olla Volvon skaala?
Mulla ainakin on joitain jarrulevyjä ja ne voi kyllä helposti tehdä Evergreenin muovista, jota löytyy minultakin levyinä.

Kyseessä on tämä 1:24 Tamiyan malli.

Juu, sen jarrusatulan ja levyn saa varmasti ratkaistua, vaikka etch jarrulevyillä, ja satula sitten joko itse tehtynä, tai jostain muusta autosta vastaavat Brembon satulat.

Kaiken muun kanssa selviää, mutta nuo ovipahvit ovat suhteellisen kinkkisiä kun puuttuvat.
Löytyisikö jonkun miljoonalaatikosta mittakaavassa 1/72 Panzer III:n, Sturmin tai muun samalla alustalle tehdyn vaunun etupanssarin päälle tulevaa varatelakenkien telinettä sekä mahdollisesti myös noita varatelanpätkiä?
Kyseessä on tämä 1:24 Tamiyan malli.

Juu, sen jarrusatulan ja levyn saa varmasti ratkaistua, vaikka etch jarrulevyillä, ja satula sitten joko itse tehtynä, tai jostain muusta autosta vastaavat Brembon satulat.

Kaiken muun kanssa selviää, mutta nuo ovipahvit ovat suhteellisen kinkkisiä kun puuttuvat.
Eipä löydy minulta. Ovipahvit ei tosiaankaan ole helppoja tehdä. Toimisiko malli ilman niitä? Tai toinen vaihtoehto on etsiä sama malli jostain tai ottaa yhteyttä Tamiyaan ja kysellä sieltä.
Monissa näistä raacereistahan oli ovipahvit poistettu kokonaan.
Löytyisikö vanhaan Airfixin 1:24 Hawker Harrieriin kabiinin kirkkaat osat (tuulilasi ja kuomu) tai vaikka kaikki kirkkaat osat? Sarjastani ne ovat jossain vaiheessa kadonneet.

Kyseessä on sarja Airfix 09601-4.

yv tai [email protected]
Minulta saattaa löytyä vacuformattu kabiini Harrieriin, menee hetki että löydän sarjan varastosta.