Pienoismallit.net

Varaosapankki

Kenttähenkilökunta tuhosi Mersun! Tamiyan loistokas Bf109 G-6 (61117) on nyt vailla suljettua moottoripellitysvaihtoehtoa, sillä rullasin sen päälle toimistotuolillani. Aika sileää jälkeä tuli. Jos joku arvon palstalaisista on rakentelemassa avattua versiota ko. mallista, pyytäisin hetken miettimään osien F1, F20, F21 ja F22 tarpeellisuutta varaosalaatikon syövereissä. Jos ne tuntuvat ylimääräiseltä painolastilta, olen valmis ehdottamaan jonkinlaista vaihtotaloutta tai miksei suoraa käteistäkin.
Ko sarjaa tuntematta kysyn eikö avattuja luukkuja voi käyttää suljettuina?
Avattuja luukkuja ei voi käyttää suljettuina ja minulla saattaa olla pelllitys tarpettomana. Laita viestiä jari.b.miettinen(2)gmail.com.
Timo Rissanen kirjoitti:
Ari Oksanen kirjoitti:
Mualimalla näitä on valettu resiiniin.

www.scalemates.com/kits/vector-72003-gnome-rhone-gr-14k-n-m-85-87-88-engine--246391

Tuolta löytyisi hintaan 6.50€:

dukmodell.com…cale-1-72/Vector/Gnome-Rhone-GR-14K-N-M-85-87-88-1-72::12313.html?language=en
Kiitooos, meni tilaukseen.
Jep.

Melkein mitä tahansa saa nykyään netistä, kunhan vaan osaa hakea. Kiitos Arille vinkistä. Menee varmaan minullakin tilaukseen, ellei miljoonalaatikosta löydy. Veikkaan, ettei löydy.
Viimeksi muokattu 21.1.2022 23:12
Vinkkinä miljoonalaatikon penkomiseen sen verran, että Gnome-Rhone 14:ää valmistettiin kopioina tuon nyt haussa olevan Tumanski M-87/-88 moottorin lisäksi mm. Italiassa Piaggio P. XI-nimisenä. Mahdollien luovuttaja voisi olla esim. Breda Ba 88 tai Savoia Marchetti SM.84 . Gome Rhone 14 oli voimalitteena myös monissa ranskalaisissa koneissa, esim. Brequet 693 tai Bloch 174. Saksalaisista tämä oli Henschel Hs 129:n moottorina. Näistä em. koneista löytyy tietääkseni pienoismallit, mutta niiden moottorien laadukkuudesta en osaa sanoa. Lisäksi monet yksimoottoriset lentolaitteet käyttivät näitä moottorityyppejä.
Viimeksi muokattu 23.1.2022 15:08
Jos siis kaipaat jotain, jonka olet kadottanut, särkenyt tai saanut huonosti valmistettuna, esitä täällä toiveesi. Mahdollisuus voittoon on parempi kuin lotossa.
Sattuisiko joltain löytymään 1/72 skaalaan Lauri Pekurin BW-372 dekaleita? Tällaiset on lienee tulleet mm. Revelin sarjassa. Jos ei koko dekaliarkkia, niin ainakin 2. Lentueen ”Pierevä hirvi - tunnukset”. Rekisterinumeron ja peräsimen koneen numeron 5 saattaisin osata tehdä itse printattavalle dekalipaperille.
Viimeksi muokattu 4.2.2022 18:06
Arto Hokkanen kirjoitti:
Sattuisiko joltain löytymään 1/72 skaalaan Lauri Pekurin BW-372 dekaleita? Tällaiset on lienee tulleet mm. Revelin sarjassa. Jos ei koko dekaliarkkia, niin ainakin 2. Lentueen ”Pierevä hirvi - tunnukset”. Rekisterinumeron ja peräsimen koneen numeron 5 saattaisin osata tehdä itse printattavalle dekalipaperille.
Moi, Arto. Minulla on "pierevä hirvi", muttei suoraan BW-372:ta. Sen sijaan voisit saada BW-378:n ja BW-352:n ja hieman yhdistellä. Minkä värinen oli Ohukaisen vitonen?
Pentti Rantanen kirjoitti:
Moi, Arto. Minulla on "pierevä hirvi", muttei suoraan BW-372:ta. Sen sijaan voisit saada BW-378:n ja BW-352:n ja hieman yhdistellä. Minkä värinen oli Ohukaisen vitonen?
Kiitos Pentti tarjouksestasi, Ohukaisen / Pekurin Vitonen on valkoinen. Tarkoitukseni olisi tehdä kone kesäkuun 1942 asuun. Työ on vielä aloittamista vaille valmis:)
Varaosapankki toimii hienosti, decaleja tulossa. Kiitoksia