Pienoismallit.net

Varaosapankki

Mika Kauranen kirjoitti:
Timo Rissanen kirjoitti:
No nythän tuli paljon vastauksia.
Näitä sulattelen ja koetan saada jo kerran maksamani lähetyksen takas Suomeen.
Menee yhden mallin tekoaika tietokoneella.
Kiitos paljon kaikille vastanneille ja aika hyvää tietoa tuleville tilaajille.
Maquetten sarjan hinta nousee. Minulla on se, mutta en myy, koska yritän sen tehdä itse ennenkuin kuolen.

yt.
MK
Montako valurankaa sinä mahtaa olla? Kiva olisi saada vaikka kuvia valurangoista. Vapaapäivä tänään ja miljoonalatikostakan en löytänyt läheskään kaikkia osia, joita siihen kuuluisi.
Oheiden mukaan osiahan ei ole kovinkan hirvitävää määrää, mutta silti puuttuu ranka-pari tai sitten rangoista osia.
Malli tuli mulle yksityishenkilöltä Venäjältä.

Alan tehhä jottain välipalloo kunnes suan tähän enempi tietoo.
Lainaus:
Timo Rissanen: Montako valurankaa sinä mahtaa olla? Kiva olisi saada vaikka kuvia valurangoista.
Minulla on ollut jo monta vuotta tuloillansa valokuvauslentueen kaikki neljä konetta teemalla "Neljä ässää ja seitsemän veljestä". DB-13:n ja Vatasen ("seitsemän veljeksen" Eero) ohjastaman DB-16:n aihioksi DB-3M-sarjan vaikeasta saatavuudesta johtuen käytän kahta Zvezdan Il-4T sarjaa. Toisen nokka täytynee tehdä scratsina. Toiseen on nokka jäänyt jostain muinaisesta sarjasta…olisikohan Horoksen sarjasta tai peräti VP-Canadan vacumallista.

Moottorit ovat sitten näissäkin yhtä kökköjä kuin Maquetella.

Maqueten valurankojen määräksi laskin 9.

Ja siis en luovu tästä…siitä tulee VP-14, ellei pian ilmesty 1:48 sarjaa DB-3M:stä
Viimeksi muokattu 13.1.2022 18:49
Ari Oksanen kirjoitti:
Joo, minunkin mallisarjassani on pääosin samanlaiset valurangat, mutta aivan eri rangat ovat mustalla ja vaalealla muovilla. Minun sarjassani ei ole torbeedo-optiota, joten tuo alhaalla oleva musta valuranka on minun versiossani seuraavan näköinen:

Jännä, että minunkin versiossa runkopuolikkaat on valettu erivärisillä muoveilla, mutta just toisin kuin sinun versiossasi.
Ari Oksanen kirjoitti:
ellei pian ilmesty 1:48 sarjaa DB-3M:stä
Olisi muuten minunkin hankintalistalla saman tien. Xuntongin IL-4:n ilmestyttyä ehdin jo hetken toivoa että josko tekisivät M:n myös muttei tainneet innostua.
Minulta löytyisi IL-4 osat, sillä tavalla että muistaakseni pääosat on magueten valmistetta ja lasiosat zvezdan.
Varmuutta ei ole mutta muistelisin että oman db-3:n valmistamiseen käytin zvezdan pääosat ja magueten lasiosat. olikohan tässä syynä että osat olivat molemmissa laatikoissa identtiset mutta pidin zvezdan valua terävämpänä tai jotain?! Olisiko näistä sinulle apua vaikka keula jääkin puuttumaan?
Mika Kauranen kirjoitti:
Minun sarjassani ei ole torbeedo-optiota
Huomasin, että minun lootassa on valmistajan nimenä MSD, Micro Scale Design. Siinä on kannessa mainittu, että sisältää torpedo-varustuksen. Lienee kuitenkin sama Maquetten sarja? Kasausohjeissa on kuitenkin Maquetten logo.
Timo Rissanen kirjoitti:
Voisin vielä lisätä ostoilmoituksen ko. koneen moottoreista, koska niitä ei sarjassa tule.

O: Kaksi noin 18-20 milliä halkaisijaltaan olevaa tähtimoottoria. Osina tai kasatttuna. Netin kuvissa ei moottoreita ole monessakan koneessa, eikä montaakaan konetta ole edes netissä näitä lyhytnokkaisia. Varmaan samat moottorit on pitkänokkaisissa DB-3:ssa.
Hei, Timo. Minulla on yksi 7-pyttyinen tähtimoottori, mutta se on halkaisijaltaan vain 16,5 mm, ja siihen kuuluva naca-rengas. Lienee tarkoituksiisi liian pieni?
Pentti
Pentti Rantanen kirjoitti:
Timo Rissanen kirjoitti:
Voisin vielä lisätä ostoilmoituksen ko. koneen moottoreista, koska niitä ei sarjassa tule.

O: Kaksi noin 18-20 milliä halkaisijaltaan olevaa tähtimoottoria. Osina tai kasatttuna. Netin kuvissa ei moottoreita ole monessakan koneessa, eikä montaakaan konetta ole edes netissä näitä lyhytnokkaisia. Varmaan samat moottorit on pitkänokkaisissa DB-3:ssa.
Hei, Timo. Minulla on yksi 7-pyttyinen tähtimoottori, mutta se on halkaisijaltaan vain 16,5 mm, ja siihen kuuluva naca-rengas. Lienee tarkoituksiisi liian pieni?
Pentti
Hei,
On se vähän naftin kokoinen ja kun niitä on vain yksi. Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
Pauli T kirjoitti:
Minulta löytyisi IL-4 osat, sillä tavalla että muistaakseni pääosat on magueten valmistetta ja lasiosat zvezdan.
Varmuutta ei ole mutta muistelisin että oman db-3:n valmistamiseen käytin zvezdan pääosat ja magueten lasiosat. olikohan tässä syynä että osat olivat molemmissa laatikoissa identtiset mutta pidin zvezdan valua terävämpänä tai jotain?! Olisiko näistä sinulle apua vaikka keula jääkin puuttumaan?
Zvezda ei tainnut tehdä lyhytnokkaa, mutta tarviisin juuri nuo "pääosat".Kirkasosia en ole vielä edes sovitellut, mutta hyvä tietää, että ne löytyisi sinulta.
Et ole laittanut tänne kuvia omasta DB-3:sta?
Mika Kauranen kirjoitti:
Ari Oksanen kirjoitti:
Joo, minunkin mallisarjassani on pääosin samanlaiset valurangat, mutta aivan eri rangat ovat mustalla ja vaalealla muovilla. Minun sarjassani ei ole torbeedo-optiota, joten tuo alhaalla oleva musta valuranka on minun versiossani seuraavan näköinen:

Jännä, että minunkin versiossa runkopuolikkaat on valettu erivärisillä muoveilla, mutta just toisin kuin sinun versiossasi.
Valurankoja mulla on neljä. Ja yksi niistä torpedot.
Tuo kuvasi valuranka mula on - eli laskutelinet, mutta niistä puutuu alimmasta valuista nuo molemmat V:n muotoiset osat ja pari muutakin osaa. Aika vaikea tehdä kunnolliset edes noista paksuista.
Saatta menä Evergreenistä vääntämiseksi.
Kiitti vastauksesta.