Pienoismallit.net

Varaosapankki

Timo Rissanen kirjoitti:
Ostetaan 1:72 Iljushin DB-3 pommikone, josta tarkoitus tehdä Suomikone.
Sarjaa ei ole tainnut tehdä lyhytnokkaisena kuin Maquets eli MSD:n paketointi.

Mulla on jo yksi Venäjältä saatu kone, mutta siitä puuttui pari valurankaa niistä vähäisistäkin.

Tämä tulisi todella tarpeeseen.
Tilasin jo yhden Ranskan ebayn kautta, mutta tullausmaksu tuli, että olen tilannut jotain EU:n ulkopuolelta ja maksoin sen, koska en tiennyt että olisi sieltä tilannut mitään. Ilmeisesti joku Venäjältä oli laittanut sen myyntiin. Ja konetta en ole saanut koskaan.
Maksoitko myös se Kustin osuuden siitä että ottavat sen tullipostista käsittelyyn? Tullipostiinhan se on tullut, jos tullin olet päässyt maksamaan.
Tervo Salminen kirjoitti:
Timo Rissanen kirjoitti:
Ostetaan 1:72 Iljushin DB-3 pommikone, josta tarkoitus tehdä Suomikone.
Sarjaa ei ole tainnut tehdä lyhytnokkaisena kuin Maquets eli MSD:n paketointi.

Mulla on jo yksi Venäjältä saatu kone, mutta siitä puuttui pari valurankaa niistä vähäisistäkin.

Tämä tulisi todella tarpeeseen.
Tilasin jo yhden Ranskan ebayn kautta, mutta tullausmaksu tuli, että olen tilannut jotain EU:n ulkopuolelta ja maksoin sen, koska en tiennyt että olisi sieltä tilannut mitään. Ilmeisesti joku Venäjältä oli laittanut sen myyntiin. Ja konetta en ole saanut koskaan.
Maksoitko myös se Kustin osuuden siitä että ottavat sen tullipostista käsittelyyn? Tullipostiinhan se on tullut, jos tullin olet päässyt maksamaan.
Hinta toimituksineen lähti Ebayn mukana. Sitten tuli tullausmaksu Postilta ja tulin lasku 2,90, mutta en hölömö tehnyt " Tee maksullinen tullaustoimeksianto Postille" kaavaketta, joka olisi ollut vielä 25,60.
Ajattelin, että enhän eihän tuota enää kuulu maksaa ja malli läks Venättälle takas.
Nyt olin Ebayn välityksellä yhteydessä myyjään ja odottelen vastausta.
Jos malli ( noin 12 € postikuluineen Suomeen ja tullausmaksun kanssa oli jo 15 € ), niin vieläkö olisi pitänyt pulittaa 25,60 tullaustoimeksianosta ja kaiken maailman liitteet mukana.
Liitteet: Tilausvahvistus, kauppalasku tai kuitti. Ei mulla ole noita edes tallessa.
Siperia opettaa ja kun tämä tilattiin Ranskan Ebayn kautta, niin se tulla tupsahtikin " EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odottaa tullausta".
Eli lähettäjä olikin Venäjältä.
Timo Rissanen kirjoitti:
Hinta toimituksineen lähti Ebayn mukana. Sitten tuli tullausmaksu Postilta ja tulin lasku 2,90, mutta en hölömö tehnyt " Tee maksullinen tullaustoimeksianto Postille" kaavaketta, joka olisi ollut vielä 25,60.
Ajattelin, että enhän eihän tuota enää kuulu maksaa ja malli läks Venättälle takas.
Jos malli ( noin 12 € postikuluineen Suomeen ja tullausmaksun kanssa oli jo 15 € ), niin vieläkö olisi pitänyt pulittaa 25,60 tullaustoimeksianosta ja kaiken maailman liitteet mukana.
Liitteet: Tilausvahvistus, kauppalasku tai kuitti. Ei mulla ole noita edes tallessa.
Siperia opettaa ja kun tämä tilattiin Ranskan Ebayn kautta, niin se tulla tupsahtikin " EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odottaa tullausta".
Tuo 25,60 tulee maksettavaksi vain jos haluat että posti tekee lähetykselle tullauksen sinun puolesta. Tuo 2,90 on siis postille maksettava maksu, jolla posti kuljettaa paketin perille. Tullille on maksettava erikseen ja sen voi itse hoitaa tullin sivuilla, jolloin maksettavaksi lankeaa ainoastaan verot. Tullausmaksun maksamiseen itse tarvitsee yleensä vain pelkän lähetystunnuksen, en muista ainakaan itse laittaneeni sen kummempia dokumenttejä todisteeksi. Pyytävät sitten erikseen jos tarvitsevat :D
Timo Rissanen kirjoitti:
Joo, jos kerran tullille maksoit, niin sen maksun jälkeen tulli tyrkyttää postin linkkiä, jossa maksat tuon siirtomaksun ( olikohan 2.90 tai jotain) jonka jälkeen kusti polkee. Se postin tyrkyttämä tullaus on kallis, ei sellaista kannata tässä sarvikuonojen maassa maksaa.

Itse juuri Madeiralla ihmettelemässä kuka meidän rahat nu..ii. Kerran viikossa ilmainen koronatesti kaikille ( omille ja turisteille), toi meillä toistakymppii maksava itsetesti apteekissa 2,95. Ja näitä virallisia testauspisteitä joka kulmalla. Meniköhän meillä 10 minuuttia jonotukseen ja kahteen testiin, tulokset tekstiviestillä ja linkki viivakoodiin. Mitäköhän mä Suomessa teen.
Se postin tyrkyttämä tullaus on kallis, ei sellaista kannata tässä sarvikuonojen maassa maksaa.
En tiedä onko Postilla muitakin tullauspalveluita, mutta Postin tarjoama digitaalinen tullaus on ainakin halvin mahdollinen tapa hoitaa homma. Lisäkulua tulee 90 senttiä.

Lisäys:
Lainaus:
Itse juuri Madeiralla ihmettelemässä kuka meidän rahat nu..ii. Kerran viikossa ilmainen koronatesti kaikille ( omille ja turisteille), toi meillä toistakymppii maksava itsetesti apteekissa 2,95.
Mikä koronatesti maksaa toista kymppiä? Noin vitosta niistä apteekissa pyydetään, kaupasta saa muutamaa euroa halvemmalla. Itse maksoin juuri 3,79.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Se postin tyrkyttämä tullaus on kallis, ei sellaista kannata tässä sarvikuonojen maassa maksaa.
En tiedä onko Postilla muitakin tullauspalveluita, mutta Postin tarjoama digitaalinen tullaus on ainakin halvin mahdollinen tapa hoitaa homma. Lisäkulua tulee 90 senttiä.

Lisäys:
Lainaus:
Itse juuri Madeiralla ihmettelemässä kuka meidän rahat nu..ii. Kerran viikossa ilmainen koronatesti kaikille ( omille ja turisteille), toi meillä toistakymppii maksava itsetesti apteekissa 2,95.
Mikä koronatesti maksaa toista kymppiä? Noin vitosta niistä apteekissa pyydetään, kaupasta saa muutamaa euroa halvemmalla. Itse maksoin juuri 3,79.
Toi postin digitaalinen tullaussopimus on tehtävä seurantakoodilla ennen kuin tavara on suomessa, kohtuu hankalaa jos et tiedä koodia tai yleensäkään että paketti on tulossa. Jos se kerkiää suomeen ja tulli kaipailee tullausta, on maksettava toi 2,90 kustin juomarahoja tullauksen jälkeen.

Ilmeisesti virkkaajat on lauteilla saaneet sovittua, että pohjattomasta kassasta tuetaan testejä, rttei huoltovarmuus kärsi liikaa :) Vähän enempi eroa kuitenkin kuin alv. Liekö kuljetuskuluissakaan kauheasti eroa, kun täällä matkaa mantereelle enempi kuin hesasta rovaniemelle.
Timo Rissanen kirjoitti:
Just tänään tein vastaavan operaation. Kolmesta ebay-ostoksesta yksi jämähti tulliin.

Kirjauduin ebay-tilille, otin näkyviin kaikki viime vuoden ostokseni (My Ebay, Purchases, See order from 2021), arvasin ehkä oikean ostoksen, valitsin "view order details", sieltä "view tax invoice". Sieltä tuli sivu jonka voi tulostaa PDFksi. Siellä näkyy VAT ja IM-numero. Se tulliin ja ovat ne vapauttaneet lähetyksen ja ilmoittaneet kuljetusyritykselle. Vielä en ole maksanut sitä 2,90€ postin maksua, pitääköhän se maksaa…

Juu, operaation meni varttitunti kun arvuutteli oikeita valintoja…
No nythän tuli paljon vastauksia.
Näitä sulattelen ja koetan saada jo kerran maksamani lähetyksen takas Suomeen.
Menee yhden mallin tekoaika tietokoneella.
Kiitos paljon kaikille vastanneille ja aika hyvää tietoa tuleville tilaajille.
Voisin vielä lisätä ostoilmoituksen ko. koneen moottoreista, koska niitä ei sarjassa tule.

O: Kaksi noin 18-20 milliä halkaisijaltaan olevaa tähtimoottoria. Osina tai kasatttuna. Netin kuvissa ei moottoreita ole monessakan koneessa, eikä montaakaan konetta ole edes netissä näitä lyhytnokkaisia. Varmaan samat moottorit on pitkänokkaisissa DB-3:ssa.
Timo Rissanen kirjoitti:
No nythän tuli paljon vastauksia.
Näitä sulattelen ja koetan saada jo kerran maksamani lähetyksen takas Suomeen.
Menee yhden mallin tekoaika tietokoneella.
Kiitos paljon kaikille vastanneille ja aika hyvää tietoa tuleville tilaajille.
Maquetten sarjan hinta nousee. Minulla on se, mutta en myy, koska yritän sen tehdä itse ennenkuin kuolen.

yt.
MK