Pienoismallit.net

Varaosapankki

Tuskin maltan odottaa. Laitan fixatun koneen kuvan sitten esille juurikaan muuttelematta.
Pentti Rantanen kirjoitti:
Kiitos, Timo. Oletko itse saanut ko. paikasta apua?
Olen löytänyt sieltä vaikka mitä.
Mutta joku yksittäinen osa tai osat ja siirtikset olen kyllä saanut paremmin Tomin mainitsemasta tällä saitilla toimivasta osto/myntipalstalta. Mullakin on vuosien varrelta kertynyt osia ja siirtokuvia niin paljon, että en tiedä minne ne enää kohta mahtuu.
Kannattaa seurata palstaa ja ilo on aina antajan puolella, jos saa annettua jollekin jonkun tärkeän osan.
Miten muuten säilötte varaosat?! Itse teen nykyään niin että kaikki mikä jää sarjasta yli ml. siirtokuvat laitan minigrip pussiin ja sisälle vielä malli laatikon päädystä leikattu kuva, niin helpottuu tiettyyn koneeseen osien löytyminen. Sitten vielä esim messerschmitt bf-109 kaikki mitä tehnyt olen niin pienemmät pussit isompaan niin aihealueeseen liittyvät jutut löytyy suht helposti
Perskules, tuo minigrip pussi olisi pitänyt tajuta 20 vuotta sitten. Nyt kaikki osat ovat isosa laatikossa järjesteltynä moottori, ohjaamo, siivet, jne.
Minigrip on mainio ratkaisu. Minulla on vanhoja muovisia filmipurkkeja, joihin olen järjestellyt mm. renkaita, peräpyöriä, tankoja ja mastoja. Läpinäkyvä muovinen entinen suklaarasia säilöö hyvin käyttämättömät kabiinit ja muut lasiosat.
Arilta sain kaipaamani Hurricanen korkeusperäsimet. Molemmat ovat jo paikoillaan ja odottavat viimeistelyä. Toivoisin, että muutkin näin saisivat apua puuttuvien osiensa suhteen. Tämähän on samalla kaivattu ympäristöteko.
Uusi osa löytyi.
Viimeksi muokattu 5.11.2021 08:16 +
Vuosien tauon jälkeen kaivoin esiin pari vaiheessa olevaa mallia ja jostain syystä kummastakin puuttuu samat osat.
Eli 1/48 Hasegawa Bf-109F ja 1/48 Hasegawa Bf-109G-2 lasiosille tarvetta.
Saitko kuomut, kun valmiita Mersuja ilmestyi nähtäväksi?
Pentti Rantanen kirjoitti:
Saitko kuomut, kun valmiita Mersuja ilmestyi nähtäväksi?
G:n kauan kadoksissa ollut konepellin puolikas löytyi lopulta vahingossa kun en enää etsinyt. Kuomu löytyi aloittamattomasta paketista joka sisälsi kaksi kirkasta valurankaa.
F:n suhteen katsotaan mitä löytyy. Avaamattomia paketteja sen verran ettei sen puolesta hätää.