Pienoismallit.net

Suomi-Mersu 1/32

Nyt tuli äkkiä sellainen into, että haluaisi tehdä Suomi- Messerchmittin isossa skaalassa.

Eli pyytäisin sivuston mersu-spesialisteiltä hyviä vinkkejä, mikä olisi paras sarja lähtökohdaksi tähän (ei ole vielä päätöstä onko G2, G6 tai G8, joten kaikkia saa ehdottaa). Siirtokuvat voi kyllä hankkia erikseen, eli niitä ei tartte boksista Suomi-koneeseen löytyä.

Kiitos etukäteen!
Myös Trumpeterin 1:32 mersut ovat hyviä.
Hasegawa ja Trumpeter molemmat hyviä. Älä osta Rewelliä, ilkeä koota.
YT
Kalle
Sun taidoillasi varmasti onnistuu Revellinkin Mersulla. Onhan se joissakin kohdin kimurantti, mutta hinta-laatusuhde mielestäni kohdallaan.

Sen ehkä lisäisin, että metalliset laskutelineet voisi olla hyvä lisäostos. Nimittäin on kokemusta noista Revellin 1/32 malleista, että Revellin pehmeällä muovilla valetut telineet ovat kovilla kaiken sen painon kanssa.
Olen "koonnut" kaksi Trumpan ja yhden Hasegawan mersun 1:32 skaalassa. Oma vaakani kallistuu enemmän
Trumpeterin puolelle. Trumpeterissä on niittikuviointi, moottori ja hyvin istuvat moottoripellit, spinneri on
käjestä liian pullea, sen olen kaventanut viilalla ja hiomalla. Viimeisessä Trumpassa liimasin siiven yläpuolikkaat
ensin runkoon, sitten liimasin alasiivet, näin ei jäänyt välystä siiven ja kainalopellin välille.Tältäosin Hasegawa on helpompi. Borderilta pitäisi olla tulossa 1:35 skaalassa G6 mersu, joka nettikuvien perustella näyttää hyvältä.Vielä Trumpasta: moottorin ilmanotto "kauha" on mielestäni liian ohutseinäinen, olen tukevoittanut sitä kitillä tai paksulla maalilla.Nämä ovat omat kokemukseni, lähinnä Trumpeterista. Valinta on jokaisen oma.
Vielä unohtui: Trumpan pakoputket ovat valmiiksi auki, ja ohutseinäiset.
Yt. Jyrki Sihvonen.
Viimeksi muokattu 12.4.2021 19:05
Isot kiitokset kaikille vinkeistä! Täytyypä tämän pohjalta suunnata kaupoille.
Mersuja ei ole koskaan liikaa