Pienoismallit.net

Lagg 3.

Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä/faktoja ICM:n ja A-modelsin 1:48 Lagg 3 rakennussarjojen mittatarkkuudesta ym. Ko. kone on yksi "lemmppareistani".

Jyrki Sihvonen.
Terve Jyrki!
Juuri samaa sarjaa (ICM48091) olen itsekin aloittelemassa. Eli kommentit sarjasta myös tännepäin tervetulleita?
YT
Kalle
Tämän sivuston hakutoiminnolla löytyi 93 osumaa LaGG-3:sta. Luulisin että sieltä löytyy myös vastaukset kysymyksiin.
t. Jari
Jari Juvonen kirjoitti:
Tämän sivuston hakutoiminnolla löytyi 93 osumaa LaGG-3:sta. Luulisin että sieltä löytyy myös vastaukset kysymyksiin.
t. Jari
Niin varmaan luulisi, mutta löytyykö?
Siitähän tässä oli kyse. Suuri määrä osumia ei tarkoita automaattisesti sitä, että siellä olisi mukana kysyttyä asiaa.
Googlasin "1/48 LaGG-3". Löytyy "Scalemates, LaGG-3 reviews in 1/48". Sieltä löytyy lista revieweistä
ICM(=Hasegawa) sekä A-Models (South Front).
Pikaisella vilkaisulla kummatkin hyviä mutta ICM vähätöisempi siksi koska vähemmän valupurseita.
Scalemates muutenkin hyvä sivusto, usein myös ohjeet nähtävissä.
Nyt olisi myös hyvä tietää onko tarkoitus tehdä suomalainen Lagg-3, ne kaikki nimittääin olivat eri tuotantosarjaa. ICM:n mallissa (ainakin se paketointi joka minulla) on osat pariin soveltuvaan. Ovat pakanneet useamman eri alatyypin eri aikoina julkaistuihin sarjoihin, joten hyvällä lykyllä sarjasta saa suoraan suomalaisen. SIH Venäläiset hävittäjät kirjassa on kolmitahokuvat joka koneesta.Dekaalit saa koottua Techmodin 1/48 suomalaisia kirjaimia siirtokuva-arkilta samoin hakaristit saman valmistajan kansallisuus tunnnusarkilta.
Olisi tarkoitus tehdä joku "värikäs n:liiton kone". Olen tutkaillut ICM:n sarjaa, vaikuttaa käyttökelpoiselta, mutta rungon pituudesta en ole varma. Kiitos jo vastauksista.

Yt.Jyrki Sihvonen.
Heräsi itsellänikin kiinnostus selvittää ICM:n LaGG-3:n rungon pituus mittakaavapiitustuksiin verrattuna. Mittasin ICM:n ja South Frontin (Amodel) rungot. ICM:n runko on 7 mm liian lyhyt kun taas South Frontin rungon pituus on oikein. Aiheeseen liittyvä kuva löytyy kuvapankista.
LaGG-3 runkojen pituuksien mittaus valokuva löytyy linkistä

pienoismallit.net/profiilit/426/kuvat/kuvapankki/kuva_159840/
Kuvassa näkyvä mittayksikkö pitää tietenkin olla cm.