Pienoismallit.net

Mattapintaiset lakat

Ismo Sillanpää kirjoitti:
Ainakin minä olen vedellyt vuosia Johnsonin päälle Humbrolin emalilakkaa siveltimellä, eikä koskaan ole ollut ongelmia.
No, tämä antaa hieman toivoa. Mitä käytät ohentamiseen?
Oma metodini on juuri se mistä alunperin kysyttiin. Eli lattiavahaa käytän kiiltävänä lakkana. Mattalakkana käytän Revellin mattalakkaa metallipullosta(2) ohennettuna Revellin omalla ohenteella(ruiskutettuna)

Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään suhteessa.
Lasinaatti kirjoitti:
Mitä käytät ohentamiseen?
Humbrolin omaa ohennetta.
Itse painiskelin saman asian tiimoilta kauan, sitten löysin AK ultra varnish matte. Loistava tavara kaikin puolin on sivellin käyttöönkin tarkoitettu ja varma matta kunhan sekoittaa ennen käyttöä.
Tervo Salminen kirjoitti:
Lasinaatti kirjoitti:
Mistä olet saanut Testorisin tuotteita? Katsoin aiemmin että on Jenkkiläinen yhtiö enkä ole Suomesta löytänyt mistään.
Selvinnee Oran profiilista ;)
Busted! ;-)
Lähes kaikissa malleissani on Johnsonin päällä Revellin 2:n. Joskus olen seostanut sitä Revellin 1:llä, jos olen halunnut hieman satiinimpaa pintaa. Ja ne on aina vedetty siveltimillä.

Siis jos haluatte mielipiteeni, että sopiiko R2:n Johnsonin pinnalle, niin sopii.
Voi olla tyhmä kysymys mutta kysynpähän enkä vaan oleta…

Kun kuivunut liima (Revell contacta) jätti paikoin kiiltävät jäljet kuivuessaan, niin peittyykö nekin tuolla mattalakalla?
Petri Jaakkonen kirjoitti:
Kyllä!!!
Mutta kyllä ne liimatuhrut kannattaa ensin hioa pois, koska ne näkyvät lakan alta epätasaisuuksina.
Johnsson on tuolla nimellä pois markkinoilta, mutta vastaavaa löytyy Killto Oy:n tuotteista edeleen kaupoista. Siit saa mattalakkaa sekoittamalla siihen Tamiyan Matte Mediumia.