Pienoismallit.net

Paperiset ja pahviset suomen rakennus pienoismallit ?

Iisalmi 15.3.2021 Hei .miksi suomesta on saatavana kovin vähän koottavia ja myytäviä pahvisia rakennuspienoismalleja Helsingistä Turusta Tampereelta ei mitään. Ei eduskuntalon Tuomiokirkon mallia .Turun tuomio kirkon mallia ei myöskään. Ei ole rakennuspiirroksia. Nykyaikaisempina malleina haluaisin Tampere talon mallin pahvista.Ei vaan löydy .Mikkelin tuomiokirkko Lahden kaupungintalo .Joensuusta sain tehtyä jonkinlaisen kirkon ja kaupungintalon. Leikkaan saksilla pahvia.Onko leikkuria olemassa Ainostaan suomessa Turun linnan malli .Museo kaupasta hintaan 8 euroa .Tilasin sen ja ajattelin askarrella.Sekin liian iso pienennän A4 kokoon. Millaista pahvia kannattaa käyttää pienoismallin seinämateriaaliin. Minulla on lujaa Enson taulunkehystys pahvia .Ja käytän kuumaliimaa. Joitakin malleja olen saanut tehtyä rakennuspiirrustuksia apuna käyttäen. Kun olen pyytämällä saanut ilmaiseksi .En joka paikasta .Harrastan yksin .Paperiset ja kauniit suomen rakennus pienoismallit kiinostaa.Miten pienoismalleja puhdistetaan.Ei ainakaan imuroimalla särkyy .Jos joku suunittelee ja piirtää minulle haluamani rakennus pienoismallin .Olen valmis tilaa ja maksaa siitä.Miten paperi ja pahvimallia piirretään Autocad ohjelmalla. ja entäs mittasuhteet.Käykö Paintilla piirtää ja tulostaa?.Kumman kansainvälinen on kuin vain ulkmaalaisia pienoismalleja Canonin sivulla .Suomi ei ole arvostettu maailmalla . Haluaisin laittaa muutaman mallin kuvan ei
ole lisää kuva kohtaa viestiin. Terveisin Osmo.
Viimeksi muokattu 15.3.2021 19:43
Tarjontaa ei ole, koska ei ole kysyntää. Pahvin liimaukseen oli ennen erinomainen Tammer -liima, mutta sitä ei tehdä enää. Vaihtoehtoja voisi olla Eri Keeper tai esim Casco RX aqua.
Iisalmi 15.3.2021 Kuinka tarkka pienoismallissa on se mitta suhde. Onko malli hyvä katsomalla jostakin kuvasta ja arvioimalla itse rakennuksen korkeuden leveyden pituuden.Olen katsellut netistä osaavien tekemiä pienoismalli rakennuksia. Osa on hyvin tehty jopa pipari kakku taikinasta .Kajaanin ja Sotkamon kirkko esimerkiksi. Sitten löysin Tuomiokirkon ja eduskuntatalon mallin.Turun Tuomiokirkon mallin oli joku tehnyt .Ei tietoa kuk tehnyt ja pääseekö juttelee tekiän kanssa .Kuinka hän on tehnyt? Joku oli tehnyt Legosta Tamperetalon aika iso ja tuo Kuopion kaupungintalo .Kauniita.Minä en yksinäisenä harrastaja taida päästä niin pitkälle .Iisalmessa Kuopion takana ei ole oikein ´kauniita vanhoja rakennuksia.Miten hyöty käyttää julkisivu piirroksia rakennus mallien teossa 4 kulmalta ? Jos joku on tehnyt rakennus mallia pahvista antaisi vinkkejä miten saada hyvä jne terveisin Osmo?
Viimeksi muokattu 17.3.2021 23:35 +
  • Siirretty uutena keskusteluna lisätty viesti osaksi tätä aiempaa samaa aihetta käsittelevää keskustelua. Tomi Filppu
Turun linnasta löytyy pahvi/papreimalli. Sitä on ollut saatavina ainakin… yllätys, yllätys, Turun Linnan museokaupasta.
Tapio Huhtelin kirjoitti:
Turun linnasta löytyy pahvi/papreimalli. Sitä on ollut saatavina ainakin… yllätys, yllätys, Turun Linnan museokaupasta.
Osmo olikin jo sen maininnut.
Osmo niskanen kirjoitti:
Turun tuomio kirkon mallia ei myöskään.
Turun tuomiokirkosta on olemassa 1979 tehty 4-värinen kartonkimalli kokoa 35x50 cm, sekä uudempi malli postikortille painettuna. Lisäksi Turussa on samoin postikortille tai hieman isommalle kortille painettuna vanhouja, purettuja rakennuksia Turusta muutama kappale. Nousiaisten seurakunnan lähetyspiiri (muistaakseni) myi pari vuotta sitten A4:lle painettua Nousiaisten kirkon kartonkimallia, sitä voi varmaan kysellä seurakunnasta.
P.S. Lähetän sinulle yksityisviestin Turun tuomiokirkon isosta mallista.
Olemassa olevien rakennusten piirustuksia voi kaivella mm täältä: kauppa.lupapiste.fi

Helsingin kaupungilla oli aikoinaan "Aska"-palvelu, jossa esikatselukuvat olivat huomattavasti tarkempia kuin tuolla lupapisteellä. Arska on lopetettu, ja materiaali on nyt lupapisteessä. Esikatselukuvien laadun huonontamisen tekosyy on, että kuvissa näkyy allekirjoituksia. Ne, joilla rahaa on, voivat siis ostaa allekirjoituksia hintaan 6 euroa/kpl. Näin se menee tasa-arvoisesti :)