Pienoismallit.net

Kasveja/oksia jne. 1/35-vaunumalleihin.

Moro!

Tarviisi neuvoa ja mahdollisia linkkejä mistä voisi tilata 1/35-vaunumalleihin oksia ym. naamiointi-kasvillisuutta.
Monet rakentavat itse,mutta itse en osaa :)

Kiitos jo etukäteen
Viimeksi muokattu 14.2.2021 10:52 +
Neuvoa tarvittaisiiisiin 1/35-maalauston rakenteluun,
Kuvia rintamalta näkee hyvin usein että vaunuja ym. on naamioitu puunoksilla ym.
Näitä näkee myös mallailurintamalla,
apua tarvittaisiin naamiointimateriaalien merkeistä,en esim. Ebaysta ole keksinyt oikeaa hakusanaa jolla näitä camo-osia,oksia jne olisin löytänyt.
Piuden lehtiä löysin ja ostin,eli saako oksia valmiina vai joutuuko ne rakentamaan itse ja liinnittämällä puiden lehdet itse löytämiinsä pikkurisuihn?
Voisiko joku auttaa etsinnännässä mainitsenalla joitain valmistajia?

Dioraaamaan tarkoitetut puut mielestäni eivät oikein yleensä sovellu tähän tarkoitukseen.

Kiitos avusta jo etukäteen.
Viimeksi muokattu 14.2.2021 13:14 +
  • Yhdistetty kaksi samaa aihetta käsittelevää keskustelua. Tomi Filppu
Googleta sellainen kuin Model Scene Fine Bushes.

Löytyy eri väreissä.
Ainakin itse olen pitänyt materiaalista. Voi käyttää sellaisenaan isona puskana tai pienenä puuna, tai sitten voi napsia oksia tarpeen mukaan kuten itse yleensä olen tehnyt.

Ainakin Combatilla noita on ollut, joskin saldo taisi viimeeksi olla nollassa kun kurkkasin.

Naamiointipuina en ole materiaalia käyttänyt, mutta oheisessa kuvassa on yksittäisiä oksia napsittu JEB Stuartin kaveriksi.

Kiitos Paljon !!! :) :)
Sikäli hakusessa on vain naamiointioksat, niin luonnostahan oksia saa kaiken paksuisia ja mittaisia, ihan mitä itse hakee, lehvästöön käy ihan hyvin clump foliage.
Kotimaisilta kauppiailta löytyy jotakin:

Pensaikkoa yms

Lisää pensaikkoa

Oiva opaskirja
Viimeksi muokattu 15.2.2021 08:32
Hobby point ja Mallikauppa myy ainakin Nochin foliagea ja muuta maastotarviketta.
Kuvassa on keväällä tienvarresta löytynyt kuivettunut kasvi (ei hajuakaan että mikä) ja lehvästönä toimii Noch foliage. Puusta kannattaisi vielä leikata pois nuo ylimääräiset törröttävät ”karvat”

Tuossa vielä kuva itse kasvista, kai tuo jokin kasvin kuivettunut kukinto on, tunnistaako joku kasvin? Googlettelun perusteella veikkaan itse mesiangervoa.

www.hobbypoint.fi/noch_ruohoa_korsia_ja_matasta
www.mallikauppa.fi/pgc/2908/Muut

T.I.Mäenpään esimerkki foliagen käytöstä vaunun naamioinnissa:

www.pienoismallit.net/galleria/malli_14256/
Viimeksi muokattu 20.2.2021 14:55