Pienoismallit.net

Junkers Ju 87

Moi,

Minulla on pitkä kokemus pienoismalleista, mutta elämäntilanteen ja kiireiden takia on ollut noin 8 vuode luova tauko asiassa. Nyt haluasin palata taas asian pariin.

Erästä suosikki konettani en ole vielä ikinä rakentanut.

Voisitteko suositella Junkers Ju 87 rakennus sarjaa 1:32?

Mielellään pomittajaa ei maataistelu versiota.

Mahdollsimman tarkka. "hifistelyyn" minulla on aikaa,

Kuivalaisen ja tietonikkarin sivuja olen jo tutkinut

Kiitoksia etukäteen.

T-Sape
Hasegawa taitaa olla mittatarkin. Trumpeterin malli on uudempi, mutta siinä on ilmeisesti liian lyhyt nokka ja jotain muuta. Se on kuitenkin parhaiten saatavilla.
Trumpeterin Ju 87 A lienee kohtuu oikein forum.largescaleplanes.com…php?/topic/53021-trumpeter-132-junkers-ju-87a-anton-done-111914/ mutta noiden myöhempien Ju-87 Trumpan malleissa on tuota nokka ogelmaa mihin tietysti löytyy aftermarket resiiniä ogelmaa korjamaan.
1/32 on harvinaisempi mittakaava lentokoneille, 1/48 Stukaa löytyy helpommin?
Hannu Ropponen kirjoitti:
1/32 on harvinaisempi mittakaava lentokoneille, 1/48 Stukaa löytyy helpommin?
Ei tuo mitenkään harvinainen ole, löytyy varmaan kaikki alatyypitkin.
1/32 sarjoja löytyy paremmin kuin 1/48 tällä hetkellä. Kaikkia alatyyppejä A-G saa tilaamalla kauppiailta.
Resiinimoottoreita noihin 1/32 malleihin ei enää löydy. Yritin etsiä tuossa kotvanen sitten.
Trumpeterin malleissa moottorit mukana, vain putkituksia ja johdotuksia joutuu lisäämään. Ei tarvetta hartsiosille.
Trumpan moottori on ihan kohtuullinen, lähinnä se taitaa olla vähän alimittainen, kun pitää mahtua muoviosien sisälle.
Toisaalta jos tekee moottoripellit kiinni mallin niin moottorin pienellä alimitalla ei pitäisi näkyä päälle päin?