Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Kilpa-ajoneuvot

"Maataistelukone" alkaa saada väriä pintaan. Nuo mulle vielä uusien Vallejon maalien metkut tuo lisää harmaita hivuksia. Teippauksen purussa kuoriutui pintaväri ja pohjamaali isoina laikkuina pois. Olisikohan asiaa auttanut tuo toisaalla keskustelunaiheena oleva pesu ennen maalausta? Aiemmin emaleilla rotjanneena en ole tottunut muoveja peseskelemään.

Viimeksi muokattu 25.3.2021 18:58
Ari Oksanen kirjoitti:
Nuo mulle vielä uusien Vallejon maalien metkut tuo lisää harmaita hivuksia. Teippauksen purussa kuoriutui pintaväri ja pohjamaali isoina laikkuina pois. Olisikohan asiaa auttanut tuo toisaalla keskustelunaiheena oleva pesu ennen maalausta? Aiemmin emaleilla rotjanneena en ole tottunut muoveja peseskelemään.
Omien kokemusten mukaan pesu/IPA -pyyhintä ei ole auttanut, ainoastaan tuo muovipohjusteen käyttö on pitänyt maalit pinnassa (koputtaa samalla puuta).
Kyllä nyt lähtee muovipohjuste hankintaan! BAC Lightning oli ensimmäinen Vallejovärjätty malli, jonka kanssa kikkailin välikerroksilla lakkaa, ettei edellinen värikerros irtoaisi joka pienestä raapaisusta tai maskiteipin liiman mukaan. Tämän toisen kanssa loppuu kärsivällisyys.
C4:nen valmistui.
Ei vaan tullut "galleria-kelpoista" mallia. Ei taidot/kärsivällisyys riittäneet, tähän "suoraan viidestä paketista" tehtyyn.

Jostain syystä konepellin sininen meni appelsiiniksi. Ja tämän tietenkin huomasin vasta lakkauksen jälkeen. Mitä lie tapahtunut? Etsien kanssa (tai oikeastaan pikaliiman) lähräsin. Dekaaleissakin tein mokan ?: oli ilmeisesti turhaa sivellä liquid filmillä. Ei etenkään kylkien isot dekaalit kestäneet.

Listaa virheistä voisi jatkaa, mutta:

Olen tyytyväinen, että sain tämän ylipäätänsä kasaan.
Ja meneehän tämä tuossa noiden muiden "vähemmän onnistuneiden" vieressä.

Tuskimpa kukaan kotonani kauhean läheltä tarkastelee:)))
Minun osuuteni tässä ryhmärakentelussa valmistui myös, ja se näyttää tältä. Esko ja Jouni Aholan '28 Chrysler
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Lainaus:
Lainaus omasta tekstistä: Kyllä nyt lähtee muovipohjuste hankintaan!
Tämä nyt ei kai tähän keskusteluun ihan kuulu, mutta tuli täällä esille: Eli lähinnä lisäkysymys Tervolle. Tuli hankittua purnukka tuota muovipohjustetta. En löytänyt mistään tietoa, mitä liuotinta tuo aine tottelee? . Lähinnä siksi tiedustelen, että millä ruisku kannattaa puhdistaa Mipa:n jäämistä käytön jälkeen?

Siveltimellä tein koelevityksen styreenipalaseen, jonka päälle Vallejon maalia. Kynnellä raapaisun tuloksena…TOIMII!
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Ari Oksanen kirjoitti:
Lainaus:
Lainaus omasta tekstistä: Kyllä nyt lähtee muovipohjuste hankintaan!
Tämä nyt ei kai tähän keskusteluun ihan kuulu, mutta tuli täällä esille: Eli lähinnä lisäkysymys Tervolle. Tuli hankittua purnukka tuota muovipohjustetta. En löytänyt mistään tietoa, mitä liuotinta tuo aine tottelee? . Lähinnä siksi tiedustelen, että millä ruisku kannattaa puhdistaa Mipa:n jäämistä käytön jälkeen?

Siveltimellä tein koelevityksen styreenipalaseen, jonka päälle Vallejon maalia. Kynnellä raapaisun tuloksena…TOIMII!
Minä olen ihan rehellisellä tinnerillä putsannut ruiskun.

Toki myös Tamiyan ruiskunpuhdistusaine varmaan toimii, mulla vierekkäin Tamiyan putelissa molempia ;-)
10-4…Kiitti ja kuitti!
Tämä menikin aika tiukille, mutta kyllä tämä kilpakone tässä kuussa valmistuu. Hirvee työmaa sanon minä.
Severi Mäkelä kirjoitti:
Hirvee työmaa sanon minä.
Vaikka en ole tässä ryhmiksessä mukana, niin uskallan kommentoida:
Sitä se vakava mallarointi teettää (AMS?).
Tsemppiä vaan loppuviimeistelyyn.
yt.
MK