Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Kilpa-ajoneuvot

No niin, nyt on aloitettu. Ja mallihan ei ole Charger vaan Challenger. Näitä sattuu. Aloitin rakennusblogin jos vaikka pysyisi motivaatio yllä. www.pienoismallit.net/galleria/malli_16446

[/img]
Täällä on päästy tähän pisteeseen. Malli on kyllä todella detalji köyhä. Ei jousitusta, ja sisustakin aikas pliisu. Ohjeissa oli sisusta maalausohjeena matta sekä puolikiiltävä musta. Poikkesin siinä ohjeista ja käytin mustien lisäksi rlm 66:tta.

Rengas dekaalit aiheuttivat parran harmaantumista sekä pälvikaljuuntumisra :D. Pari kappaletta meni tärviölle, mutta onneksi varastosta löytyi ylimmääräisiä, ja sain homman maaliin asti.

Keulan siniset dekaalit jäi aavistuksen liian taakse. Etulipan etupäästä näkyy pikkasen valkoista. Prkl!, mutta sellaistahan tämä mallarointi joskus on.

Seuraavaksi pääsee korin kimppuun.

C4 edistynyt hieman ns. kakkosmallina:

Ei tosiaan tämä Hellerin malli ole yksityiskohdilla pilattu.

Alustasarja aiheutti harmaita hiuksia, katsotaan miten lopulta istuu. Oli ensimmäinen kokeilu resiinisistä after market-osista.

Kabiinin etsit eivät "osuneet", mutta onneksi eivät näy paljonkaan ulospäin.

Katsotaan miten etenee, vielä ei ole lyöty kirvestä kaivoon.
Payen viimein taas edennyt, kun piti pari nopeammin valmistuvaa mallia tehdä välissä vaihtelun vuoksi. Onpahan saanut siivet kylkiinsä.
Tuollainen siitä sitten tuli. Vähän systeemit muuttuivat matkan varrella ja tämä(kin) juttu imaistiin tulevan Mallix lehden sivuille. Uskoisin että jo seuraavassa numerossa, on aika kattava stoori tämän luomisesta. Jonkun verran sai luoda itse, että vanha rakennussarja muuttui kamera-autoksi vuoden 1977 Monacon GP:stä.
[img][/img]
Ja niille jotka miettivät, kyseisen häristimen mahdollistama lopputulos näyttää tältä:
Lisää kuusipyöräistä kalustoa tulossa kilpa-autoluokkaan. Bleed Kagan formula uhkaa valmistua.

Olin jo epätoivoisena pakastamassa Kagan gummirenkaita, kun saumojen ja kiinnitysnäpsyjen poisto perushiomisella santapapereilla ei tahtonut onnistua. Youtuubista löytyi kuitenkin vinkki ja moisella (D)remelin hiottimella (katso kuva) sain saumat katoamaan. Samalla renkaat hiotaan loppuunajetuksi, joten autoa saa sitten vanhennellakin?

Kuva - Nuoli osoittaa toimivaa hiomakärkeä gummipyörien hiontaan.

Vielä kirkasosien tinttausta (sävytystä?) vuorossa, joten totaalipilaamisenkin mahdollisuudet ovat vielä hyvin olemassa. Kuski saattaapi jäädä mittakaavanukeksi ilman sen kummempia krumeluureja.
Itse hion renkaat laittamalla renkaat hiomarullalle ja sitten vain renkaat akkuporaan pyörimään ja hiomatikulla pintaa sileäksi. Ei maksa Biltemassa ihmeitä ja samalla rahalla saa useampaa kokoa. www.biltema.fi/tyokalut/hionta/hiomatyokalut/hiomarullasarja-16-osaa-2000018438
Petri Huhtala kirjoitti:
Itse hion renkaat laittamalla renkaat hiomarullalle ja sitten vain renkaat akkuporaan pyörimään ja hiomatikulla pintaa sileäksi. Ei maksa Biltemassa ihmeitä ja samalla rahalla saa useampaa kokoa. www.biltema.fi/tyokalut/hionta/hiomatyokalut/hiomarullasarja-16-osaa-2000018438
Joo, tuolla systeemillä rengas pysyy varmemmin pyöreänä.
Petri Huhtala kirjoitti:
Itse hion renkaat laittamalla renkaat hiomarullalle ja sitten vain renkaat akkuporaan pyörimään ja hiomatikulla pintaa sileäksi.
Juu, tähän tyyliin koetin ensin. Ilmeisesti kuitenkin liian hienoilla santapapereilla, kun ei saumat näillä taidoilla poistuneet?!? Finaalissa on vielä tosiaan hyvä vetää renkaat pyöreäksi. Kiitän muistutuksesta.