Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Kilpa-ajoneuvot

Aloittelin Pa.350-konettani. Yritin sitä jo viime vuonna aloitella, mutta into jäi hiomisen määrän ja huonojen kittien takia. Nyt uskallan jatkaa, kun käytössä on MRP:n Mr.Filler ja Milliput ipalla laimennettuna. Kyseessä siis ukrainalaisen Unicraftin rakennussarja.
Nyt alkoi vastustaa pahasti. Koiran käsittelemät lasit sain hoidettua välttämään kuntoon mutta korin pintaväri onkin seuraava ongelma. Mistä löytyy Jägerin oranssia maalia? Zero paint olisi paras mutta vaikea hankkia. Löytyykö ratkaisua keneltäkään?
Antti Eeva kirjoitti:
Nyt alkoi vastustaa pahasti. Koiran käsittelemät lasit sain hoidettua välttämään kuntoon mutta korin pintaväri onkin seuraava ongelma. Mistä löytyy Jägerin oranssia maalia? Zero paint olisi paras mutta vaikea hankkia. Löytyykö ratkaisua keneltäkään?
Mites olisi Gravity Colors (Esp). Parempia maaleja kuin Zero. Tulee alta viikossa kotiovelle, ja postitkin huomattavasti halavemmat.

Samoin hpns myy MRP:n jägeriä, mutta suosittelen käyttämään siinä niiden omaa primeria. Mulla ei ainakaan ump primeri tykännyt pintamaalista.
Viimeksi muokattu 4.12.2020 01:49
Antti Eeva kirjoitti:
Zeroa saa myös Norjasta, helpommin ja pienemmillä toimituskuluilla.

Mutta joo, Gravityn värejä minäkin olen ostellut.

Mitäs ongelmia Mikalla on UMP:n primerin kanssa ollut, tuota minä olen vedellyt sekä Zeron, Gravityn että "oikeiden" automaalien alle?
Tervo Salminen kirjoitti:
Antti Eeva kirjoitti:
Zeroa saa myös Norjasta, helpommin ja pienemmillä toimituskuluilla.

Mutta joo, Gravityn värejä minäkin olen ostellut.

Mitäs ongelmia Mikalla on UMP:n primerin kanssa ollut, tuota minä olen vedellyt sekä Zeron, Gravityn että "oikeiden" automaalien alle?
Kerran olen kokeillut MRP:n maalia UMP:n pohjan päälle, ja tärveli koko pinnan. Siitä tuli perunapelto aina muoviin asti. Millään muulla, kuten zero, allclad ja gravity maaleilla ei mitään onglmaa ole ikuna ilmaantunut. Ton jälkeen käyttänyt aina MRP:n omaa pohjamaalia ihan varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokattu 4.12.2020 10:05
Mika Vuolle kirjoitti:
Kerran olen kokeillut MRP:n maalia UMP:n pohjan päälle, ja tärveli koko pinnan. Siitä tuli perunapelto aina muoviin asti. Millään muulla, kuten zero, allclad ja gravity maaleilla ei mitään onglmaa ole ikuna ilmaantunut. Ton jälkeen käyttänyt aina MRP:n omaa pohjamaalia ihan varmuuden vuoksi.
Nyt alkoi jänskättää! Tuossa olisi työn alle tulossa Norwegianin 737, jossa tarkoitus käyttää paria MRP:n maalia. Täytynee testata tuon pohjan kestävyys ensin jossain muualla!
Tässä oma projekti: Scale Racing Carsin Ferrari 156 vuodelta 1961. Mittakaava 1:43. Kun itse on samaa vuosikertaa kuin rakentelukohde, niin alkaa fyysiset rajoitteet asettamaan haasteita. Alustava siivous tehty ja aika paljon sai viilaa käyttää.
Mika Vuolle kirjoitti:
Antti Eeva kirjoitti:
Samoin hpns myy MRP:n jägeriä
Täytyypä tilata nuo MRP pohjat ja pinnat. Toimiiko suoraan ruiskulla vai pitääkö ohentaa?
Antti Eeva kirjoitti:
Täytyypä tilata nuo MRP pohjat ja pinnat. Toimiiko suoraan ruiskulla vai pitääkö ohentaa?
Ei tarvitse enää ohentaa.
Alustava osien sovittelu ja miljoonalaatikon penkominen alkanut.