Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Kilpa-ajoneuvot

Tämä alkoi kiinnostaa. Heräsi idea sellaisesta lajista kun Tractor Pulling. Osallistun, jos tällainen sopii aiheeseen. Kilpailukalustona olisi Massey Ferguson…terästettynä jollakin tehokkaammalla moottorilla.
Kyllähän esim. Redbull air racessa on kilpa-ajoneuvoina lentokoneita. Ja pulling kalusto on kilpureita hyvinkin.
Mika Vuolle kirjoitti:
Severi Mäkelä kirjoitti:
Jos lentokoneet ovat sallittuja, niin mun varastossa olisi yksi sopiva malli.
Kyllä mun puolesta kelpaa, jos liittyy kilpailemiseen.
Jes! Osallistun siis 1:72 Payen Pa.350 CD -mallilla. Se on Coupe Deutsch de la Meurthe -nopeuskilpailuun suunniteltu kone.
Voishan tuota, mallia en osaa sanoa vielä varmaksi mutta päivitetään kun hahmottuu.
Mukana ollaan. Tehdään Mazda 787B, saa tuon projektin käyntiin.
Olis haaska juttu. Vois kerrankin tehdä katoavasta kansanautosta, eli kuplavolkkarista jokkisauton, niin saisi säistää oikein kunnolla, koska mallini menevät aina liian säistämisen takia huonoiksi.
Ja onhan niitä muitakin kuin kupla.
Mukana melko varmasti.
Nyt heräsi mielenkiinto. Oma mallailuni näyttäisi siltä, että ilman selvää takarajaa moni aloitettu malli jää kesken (aina seuraava projekti on mielenkiintoisempi kuin työn alla olevan saattaminen loppuun?). Ja takarajana minulla on toiminut viime aikoina jokin pienoismallitapahtuma, mutta niitähän ei nyt ole coronan myötä ollut, joten tästä ryhmiksestä saisi taas sen tarpeellisen porkkanan/piiskan. Aihepiiri on kyllä kovasti eri kuin viimeaikojen mallailuni (kangaspuut), mutta siitä huolimatta tai juuri siksi homma kiinnostaa. Jos ryhmiksen säännöt sallivat mukaantulon jo aloitetulla mallilla, niin se voisi olla 5-6 vuotta puolivalmiina lojunut Tamiyan Honda NSR500 (MotoGP-pyörä kultaisen kaksitahtikauden loppupuolelta).
Pienoismallivarastoistani löytyi AMT:n Chevrolet Sears DieHard rakentamattomana, voisin sillä osallistua tähän ryhmärakenteluun. Edellisestä valmistuneesta mallista varmaan jo yli 3 vuotta, mutta katsotaan kuin äijän käy.
Ok, malli voisi olla Willys gasser, katotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Mikä ettei. Hyllyssä on uudelleen rakentamista kaipaava vintage malli Charger funny car. Jostain kultaiselta 70-luvulta peräisin. On ollut jo pidempään aikeissa korjata tehdyt erheet.