Pienoismallit.net

Lasiosat

Ohjaamon kuomuun pitäisi vaihtaa yksi ruutu. Muuten kuomu on OK, mutta kun siinä on reikä, jota siinä ei pitäisi olla. Onko ehdotuksia?
Riippuu vähän, millaisesta kuomusta ja miten isosta reiästä on kysymys. Itse harkitsisin ainakin reiän paikkaamista Mikro Krystal Klearilla, joka kuivuu kirkkaaksi (varmaan jokin muukin PVA-liima toimisi), ja jota voi siksi käyttää myös ikkunoiden tekemiseen, tai sitten kirkkaan muovilevyn käyttämistä paikkana. Mahdollisesti voisi harkita myös kirkasta teippiä.

Tai sitten kysäiset esimerkiksi tältä saitilta, olisiko jollakin sama osa ylimääräisenä.
Ismo Sillanpää kirjoitti:
Riippuu vähän, millaisesta kuomusta ja miten isosta reiästä on kysymys. Itse harkitsisin ainakin reiän paikkaamista Mikro Krystal Klearilla, joka kuivuu kirkkaaksi (varmaan jokin muukin PVA-liima toimisi), ja jota voi siksi käyttää myös ikkunoiden tekemiseen, tai sitten kirkkaan muovilevyn käyttämistä paikkana. Mahdollisesti voisi harkita myös kirkasta teippiä.
Jos reiän paikkaa Krystal Klearilla, niin varmasti jää häiritsevät rajat. Itse sahaisin (tai muuten työstäisin) häiritsevän ruudun kokonaan pois ja laittaisin sen tilalle ehjän kirkkaan levyn, joka on oikeanmuotoinen korjattavan kanssa.
Kokeilin paikkausta PVA-liimalla, paikan kyllä huomaa. Yllättävän hyvä.
Seuraavaksi kokeilen lasiruudun vaihtoa. Jos tuloo sus, sitten hommataan uusi kuomu.
Tuo PVA-liimalla korjauskin toimii, jos korjattava kohta ei ole kaikkein näkyvimmällä paikalla. Tässä testin tulos.
Viimeksi muokattu 11.12.2019 22:38