Pienoismallit.net

Rakentamattomat pienoismallit

No eihän kukaan jaksa tuollaista määrää minnekään kirjata :)
Nyt taitaa olla jo alle 600. Ystävälliset kanssamallarit ostavat tapaamisissa kun pitää hinnat sopivina. Viimeksi meni kaksi Ikean kassillista.
Kiitokset kaikille kommentoijille!
Oli helpottavaa huomata, että meitä mallihamstraajia on monia. Ja lisäksi se, että minun kasa ei ole sieltä suurimmasta päästä.
Paljon on vielä sellaisia mallisarjoja, joita minulla ei ole, ja jotka kiinnostavat kovasti. Eikun tilaamaan…

Vielä on pitkä matka 1000:n rakentamattomaan mallisarjaan varastossa. Se lienee "tosi mallari keräilijän" -statuksen raja? ;)
Täällä on yksi kohtalotoveri lisää. Lukumäärä ei ole tiedossa, mutta selvää on, että tämän elämän aikana niitä ei rakenneta. Saisikohan ne hautaan mukaan kuten Egyptin muinaiset faaraot, jotka saivat mukaansa tuonpuoleisessa välttämättömiä tavaroita? :)
Minulla on homma vielä kohtuullisen hyvin hallinnassa, kun kesken on yhteensä kolme mallia (joista ainakin yksi on kyllä jo käytännössä hylätty projekti) ja laatikoissa aloittamattomia löytyy alun toistakymmentä. Tosin viime aikoina suunta on ollut se, että sinä aikana kuin saan yhden mallin rakennettua valmiiksi, tulee hankittua 2 - 3 uutta mallia, eli tilanne on hyvää vauhtia karkaamassa käsistä.
Tero Ekholm kirjoitti:
Saisikohan ne hautaan mukaan kuten Egyptin muinaiset faaraot, jotka saivat mukaansa tuonpuoleisessa välttämättömiä tavaroita? :)
Tai sitten tulee kääntyä hinduksi ja toivoa, että syntyy seuraavassa elämässä kultalusikka suussa täyspäiväiseksi mallariksi.
Se voittaa, jolla on lopussa eniten rakentamattomia.

Varmaan noita pari sataa löytyy itseltäkin, ehkä 30 aloitettua. En viitsi ottaa stressiä, omatpa ovat aikani ja rahani ja jos tykkään keräilystä niin harrastushan on selvästi minulle mielekästä.

Iso osa on tullut ostettua siksi, että uunituore sarja on selvästi parempi, kuin jo omistamani. Tätä tapahtuu aikasta usein nykyään, mikä on varsin hyvä asia. Vanha sarja on sitten jäänyt, kun ei ole tullut myytyäkään.
Pekka Honkanen kirjoitti:
Varmaan noita pari sataa löytyy itseltäkin, ehkä 30 aloitettua. En viitsi ottaa stressiä, omatpa ovat aikani ja rahani ja jos tykkään keräilystä niin harrastushan on selvästi minulle mielekästä.
Tuohan vaikuttaa ihan siltä mitä itsekkin ajattelen.
Luku on tosiaan se 265. Nyt on tullut sellaista palautetetta, että ei se mitenkään haittaa ja lisääkin aion tilailla. Mökille aion ottaa aina jatkossakin jotain työn alla olevia mukaan, jotta jotain valmistuisikin. Perikunta saa ison siivun, mutta se on sitten perikunnan murhe.
Luku olisi noin 30 rakentamatonta, rakenteilla 9 kpl. useampi niistä olleet työn alla jo useamman vuoden.
Muutkin harrastukset vievät tilaa joten ei ole tilan puolesta varaa ostella kaikkea mitä haluaa.
Isompaa asuntoa jo kyttäilen joten eiköhän tuokin tilanne sitten joskus muutu…