Tarkoitus olisi aloittaa rakentamaan 1/48 kokoista ilmavoimien F/A-18C Hornettia ja pähkäilen tässä että mikä maaliväri sopisi koneen runkoon parhaiten.
Ajattelin jonkun Tamiyan spray maalin laittaa, mulla on vielä jäljellä AS12 mutta se on vissiin liian hopean värinen, sitä oon käyttäny Vampireen ja Mig-15:a.
Onko vinkkiä että mikä Tamiyan spray maali sopisi harmaaksi ? AS7 Neutral Grey, AS28 Medium Gray vai mikä ?
Etusivu Keskustelut
Lentokoneet
Ilmavoimat Hornet maaliväri
Alkuun Edelliset
Seuraavat Loppuun
Terve! Kuivalaisen tarjoaman Suomi Hornet siirtokuva-arkin mukaan koneen päävärit olisivat fs36320 ja fs36375. Nopealla googlauksella löytyi, että tamiyan as-25 ja as-26 spraymaalit ovat ovat vastaavia värisävyjä.JanisPetke kirjoitti:Tarkoitus olisi aloittaa rakentamaan 1/48 kokoista ilmavoimien F/A-18C Hornettia ja pähkäilen tässä että mikä maaliväri sopisi koneen runkoon parhaiten.
Ajattelin jonkun Tamiyan spray maalin laittaa, mulla on vielä jäljellä AS12 mutta se on vissiin liian hopean värinen, sitä oon käyttäny Vampireen ja Mig-15:a.
Onko vinkkiä että mikä Tamiyan spray maali sopisi harmaaksi ? AS7 Neutral Grey, AS28 Medium Gray vai mikä ?
-Juuso T.
Hornetit on tosiaan maalattu kahdella harmaalla, jotka ovat nuo Juuson mainitsemat. Kyseessä on US Navyn standardikaavio, joten noihin löytyy kyllä hyvin vastaavuuksia useille maalimerkeille.
Näyttää varmaan hölmöltä jos pihistelee ja maalaa vain yhdellä spray maalilla koko koneen ?
Kuvissa kun katsonut niin näyttää suht saman harmaalta koko Hornet mutta tosiaan virallisesti näyttäisi olevan kahdella eri sävyllä ylä ja ala osat koneesta.
11€ spray tölkki jota käyttää vaan yhteen koneeseen niin ei viitsisi kahta ostaa :D
Kuvissa kun katsonut niin näyttää suht saman harmaalta koko Hornet mutta tosiaan virallisesti näyttäisi olevan kahdella eri sävyllä ylä ja ala osat koneesta.
11€ spray tölkki jota käyttää vaan yhteen koneeseen niin ei viitsisi kahta ostaa :D
Jokainen tietysti itse päättää, miten lähelle esikuvanmukaista mallinsa haluaa rakentaa, mutta mikä estää käyttämästä loput johonkin toiseen malliin? Ainakin minulla maalipurkeista käytetään maalia useampaankin kohteeseen.JanisPetke kirjoitti:11€ spray tölkki jota käyttää vaan yhteen koneeseen niin ei viitsisi kahta ostaa :D
Tai toisaalta voit ostaa myös ihan perinteistä maalia ja maalata sen siveltimellä. Todennäköisesti maalit eivät yhteensäkään maksa tuota 11 euroa (tosin siveltimet ja ohenninkin tietysti jotakin maksavat).
Spray maaleilla rungosta tulee vaan paremman näköinen kuin siveltimellä. Vielä ei ole varaa investoida ruiskuun.
Ei onnistu 1/48 Hornetin maalaus kaksiväriseksi paukkupulloilla. Kannattaa tyytyä pensseliin ja värirajojen kohdalla 50/50 blendaukseen.
En kyllä näe syytä sille miksei onnistuisi, vaatinee vain aikamoisen maskausurakan.Jari B. Miettinen kirjoitti:Ei onnistu 1/48 Hornetin maalaus kaksiväriseksi paukkupulloilla. Kannattaa tyytyä pensseliin ja värirajojen kohdalla 50/50 blendaukseen.
No nimenomaan ! Hornetin maaliraja menee erittäin mielenkiintoisesti ja jos tekee paukkupullolla niin vaatii melkoisen ns. pehmeänrajan maskauksen maskitahnalla ja teipillä.
timor68.kuvat.fi…t%C3%B6s%209.6.2017/KaivopuistoLenton-kes%C3%A4kuu%2009%2C%202017-1038.JPG
Tuossa väriraja erottuu melko hyvin.
Jos katsoo samalta sivulta viime kesän Jyväskylän katastrofaalisen lentonäytöksen kuvia, niin US Navyn Growlerissa väriraja erottuu vielä selvemmin. Ilmeisesti ei ole niin kulunut maalaus.
Eli kyllä sen kaksivärisyyden erottaa.
timor68.kuvat.fi…0lenton%C3%A4yt%C3%B6s%20Tikkakoskella%2016.6.2018/Ilmavoimat100v-0590.jpg
Tuossa vielä suora linkki Growleriin.
Tuossa väriraja erottuu melko hyvin.
Jos katsoo samalta sivulta viime kesän Jyväskylän katastrofaalisen lentonäytöksen kuvia, niin US Navyn Growlerissa väriraja erottuu vielä selvemmin. Ilmeisesti ei ole niin kulunut maalaus.
Eli kyllä sen kaksivärisyyden erottaa.
timor68.kuvat.fi…0lenton%C3%A4yt%C3%B6s%20Tikkakoskella%2016.6.2018/Ilmavoimat100v-0590.jpg
Tuossa vielä suora linkki Growleriin.
Alkuun Edelliset
Seuraavat Loppuun

The McDonnell Douglas F/A-18 Hornet is probably the world's most advanced air superiority fighter/attack aircraft and is often seen thrilling air-show crowds around the world. It is currently in…
Tutustu ja lue lisää
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.