Pienoismallit.net

Knispelin tankit?

Hei taas!

Haluaisin tehdä jonkin Kurt Knispelin panssarin ajalta jolloin hän toimi vaununjohtajana. Tiedä sitten olenko ihan puusilmä vai mistä on kyse kun en ole löytänyt mistään luotettavaa lähdettä (kuvia, tai vielä mieluummin piirrustuksia) niistä yhdestäkään. Osaisiko joku taas auttaa?
Moi,
tässä pätkässä www.youtube.com/watch?v=TWfyMKhIgDg
Knispel vilahtaa kohdassa 0.57-0.58, Saksan kultainen risti rinnassa.
Valitettavasti tuosta ei selviä, minkä Könisgtiger-yksilön tornissa hän on.

Suomentamassani Richard von Rosenin kirjassa on sama kuva ko. paraatista, ja kuvatekstissä on kirjan ainoa maininta Knispelistä. Kaveri on ilmeisen onnistuneesti vältellyt kuvaajia. Sinänsä kirjassa on runsaasti kuvia samasta Sennelagerin paraatista, ja niistä saa hyvän käsityksen, millainen suojamaalaus vaunuissa tyypillisesti siellä oli. Valitettavasti juuri Knispelin vaunusta ei kuitenkaan ole tarkempaa tietoa.

Kirja tulee kauppoihin syyskuussa.
www.koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=240

terv Raimo
Kiitti vinkistä Raimo, ikävä kyllä on tuttu pätkä eikä oikein auta vaunuyksilön suhteen. Suomentamasi kirja on ollut jo pitkään hankintalistalla :) Eikös muuten Knispelistä ole kirjoitettu kirja saksaksi jo pitkä aika sitten? Pitäisikö Koalan suomentaa sekin???

En saa Petri tuota pätkää auki, mahtaako sitä löytyä jostain muualta?
Videota ei näytetä sen vuoksi että se ihannoi fasismia sillä n-sanalla.
Joo, ymmärsin ja on ihan oikein, fasismi ja sen ihannointi on todella syvältä. Harmittaa vaan jos siitä olisi ollut apua rojektiin, Knispelhän ei käsittääkseni edes ollut kansallissosialismin kannattaja.
Tämäkö se video on: www.youtube.com/watch?v=nTedHItnMDw&t=184s

Syystä tahi toisesta toi mobiililinkki valittaa, että videon näyttö estetty meidän aluekoodilla.
Kiitti Tervo! Ikävä kyllä tuostakaan ei ollut oikein apua :(
Itse kun VPN.n turvin suhaan niin nuo maarajat ei puraise.
Harmi ettei ollut avuksi
Moi Esko, Valitettavasti olen landella, joten "arkistoni" ovat himassa Stadissa, mutta noin ulkomuistista muistan, että Kurt Knispelin Kunkkutikru s.Pz.Abt.503 (ns. Henschel-tornilla, vaikkakin Kruppin valmistama torni) oli taktiselta numeroltaan 334 ja siinä oli normi tricamo plus Zimmerit ja joo, minulla olla mv-valokuva siitä Kurt Knispel seisomassa vaununjohtajana tornissa. Mahdollisesti minulla on myös valokuva Knispelin Tiger I vaunusta, jossa hän toimi vaununjohtajana. Mutta pystyn tsekkaamaan kuvat vasta sitten, kun palaan himaan. Terkuin, AJ