Pienoismallit.net

Amati J class apua kasaamisessa

Hei, sain lahjaksi tommosen hienon purjeveneen, mutta omat taidot eivät riitä tämän kasaamiseen, olisko jollain mielenkiintoa kasata tämä taikka vaihtaa saman tyyppiseen purkkariin kasattuna. Malli olisi tämä: www.amatimodel.com/en/models/naval/america-s-cup/endeavour
Kyllä varmasti tekijöitä löytyy, mutta täysin ilmatteeksi voi olla vaikeaa löytää. Näihin, kun rakentaja kuitenki uhraa vapaa-aikaansa paljon.
Tuntitaksalla tai pakettihinnalla olen rakennellut, lisää tietoa YV:llä.
Kyllähän sä sen kasaan saat! Katot vinkkejä netistä ja koitat vaan olla huolellinen…ja ennakkoluuloton.
Jusa kirjoitti:
Kyllähän sä sen kasaan saat! Katot vinkkejä netistä ja koitat vaan olla huolellinen…ja ennakkoluuloton.
Kyllä minä sen varmaan kasaan saan, mutta se on minusta liian hieno että menisin tärveltää sen, se ansaitsee omasta mielestäni parempaa kohtelua, kun minä pystyn tarjoamaan.
Jean Forsberg kirjoitti:
Kyllä varmasti tekijöitä löytyy, mutta täysin ilmatteeksi voi olla vaikeaa löytää. Näihin, kun rakentaja kuitenki uhraa vapaa-aikaansa paljon.
Toki ymmärrän, että joitakin kustannuksia tulee tarvikkeisiin. Olisin valmis korvamaan ne ja pientä palkkiotaki. Tarkoitukseni on löytää ihminen joka sais myös siitä prosessita jotain irti ja nautintoa. En ole hakemassa tuntityölästä tämän suhteen, vaan semmosta ihmistä kenen kanssa intressit kohtaisivat. Minun puolestani ei ole mitään painostusta tämän asian suhteen eikä projektilla ole mitään aikarajoja, vaan sen saa kasata oman mielen mukaan omien tahtojen ja aikojen kanssa. Uskoisin että täältä löytyy ihmisiä jotka tykkää rakentamisen prosessista.
Kyllä me kaikki tykkäämme rakentemisesta, on vain ihan eri asia rakentaa ulkopuoliselle kuin itselleen. Ja tuo Amati vaatii kuitenkin hyvin rakennettuna 100+ tuntia ja melkoisen määrän materiaaleja, joten ota homma itsellesi ja hanki asiantuntija-apua aina uudenrakennusvaiheen koittaessa.
Jos kuitenkin päätät itse yrittää, esimerkiksi Suomen Laivamallien rakentajien sivustoltalöytyy tietoa, jolla pääsee alkuun. Loppujen lopuksi kyse on vain työajasta, kaiken oppii kunhan vain ei hätäile ja kiireellä pilaa työtä.

T:Ville H
VilleH kirjoitti:
Jos kuitenkin päätät itse yrittää, esimerkiksi Suomen Laivamallien rakentajien sivustoltalöytyy tietoa, jolla pääsee alkuun. Loppujen lopuksi kyse on vain työajasta, kaiken oppii kunhan vain ei hätäile ja kiireellä pilaa työtä.

T:Ville H
Kiitos vinkistä, täytyy tutkia noita sivuja.
Hei Kirill,

Rohkeasti vaan yrittämään! Huolella tekemällä saa ensikertalainenkin usein hyvää jälkeä aikaiseksi. Suurin arvo purjeveneessäsi tulee olemaan juuri se itse sen tekeminen. Ei nuo Amatin pienemmät paatit ole vaikeita, taitavat olla jopa kaltaisillesi aloittelijoille tarkoitettuja. Haasta vähän itseäsi ja ala rakentamaan! Jostain pitää aina aloittaa. Onnea uudelle harrastuksellesi :)