Tero Hyvärinen kirjoitti:
Edellisten mallailuhankkeitteni jälkeen perinteiset emalimaalit näyttävät pääosin poistuneen kauppojen hyllyiltä. Olen aina ihmetellyt, millä hitolla jokin leluakryyli saadaan pysymään edes hiotulla ja pohjustetulla muovipinnalla. Katsotaan nyt sitten, Hobbylinnan hyllyssä näytti olevan joitakin Tamiyan akryyleja (?), joista minulla on edes välttäviä kokemuksia.
Tero, hienoa kuulla että mallailet käsien vapinasta huolimatta! En itsekään pääse enää lähellekään niitä tarkkuuksia, mitä nuorempana saavutin. Täytyy vaan olla iloinen siitä, että saa jotain valmiiksi! Maaleista: sama polku on käyty läpi. Tekstistäsi ei käy ilmi, maalaatko siveltimellä vai ruiskulla? Jos siveltimellä, jättäisin itse Tamiyan akryylit pois ja käyttäisin vaikka Vallejoa, jota on aika monessa kaupassa saatavilla. Pohjamaalin päällä ne pysyvät hyvin, ja ovat ihan ok siveltimelle. Sävyvalikoima on laaja, josko myöskin sekava. Itse vannon Tamiyan nimeen, mutta ruiskulla maalatessa. Ja niiden valikoima on kyllä aika suppea, eli itse saa sekoitella aika paljon. Kiteistä en taida sanoa mitään, kun lentokonemallit ovat vähän omassa sarjassaan kittaamisen suhteen. Mallien suhteen elämme kuitenkin hyviä aikoja!