Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu smer oob

Jos tämä toteutuu, voin osallistua Hawker Tempestillä (ei Hi-Tech).
Pari Smeriä löytyy hyllystä, voisi lähteä ryhmikseen mukaan. Vuodessa luulisi saavan jotain valmiiksi.
Tämä rakenteluketju ei sitten tainnut ottaa tuulta alleen. Hiljaista on eikä vapaaehtoisten nimilistaustakaan ole näkyvissä. Kaiken kukkuraksi satuin äskettäin saamaan sopivan mallinkin jolla osallistua. Eli HiTEch Hurricane korvautuisi täysin muovimallilla. Täytyy tyytyä siihen, mitä tuleman pitää ja kasata se Smerin tekele sitten muuten vain.. ;(
E-P Sinkkonen kirjoitti:
Tämä rakenteluketju ei sitten tainnut ottaa tuulta alleen. Hiljaista on eikä vapaaehtoisten nimilistaustakaan ole näkyvissä. Kaiken kukkuraksi satuin äskettäin saamaan sopivan mallinkin jolla osallistua. Eli HiTEch Hurricane korvautuisi täysin muovimallilla. Täytyy tyytyä siihen, mitä tuleman pitää ja kasata se Smerin tekele sitten muuten vain.. ;(
Mitä siitäkään tulisi, jos KAIKKI ehdotetut ryhmikset toteutuisivat?

Ryhmiksiä olisi pilvin pimein, ja jos niihin sitoutuneet mallarit yrittäisivät tiukasti toteuttaa velvoitteitaan niin, että 24 tuntia vuorokaudessa ei vaan riittäisi.
Lisäksi siitä ajasta pitää löytyä myös tunnit töille ja nukkumiselle ja muille tärkeille aktiviteeteille.

Joillekkin tämä ryhmis olisi tietysti ollut tärkeä ja kiva, mutta välillä nämä peruuntuvat.
Mika Kauranen kirjoitti:
Ryhmiksiä olisi pilvin pimein, ja jos niihin sitoutuneet mallarit yrittäisivät tiukasti toteuttaa velvoitteitaan niin, että 24 tuntia vuorokaudessa ei vaan riittäisi.
Lisäksi siitä ajasta pitää löytyä myös tunnit töille ja nukkumiselle ja muille tärkeille aktiviteeteille.
Hyvä, että tämä ryhmis peruuntui, ja elämäsi pelastui. Ai niin, sinähän et ollut osallistumassa koko ryhmikseen :D.
Juha K kirjoitti:
Mika Kauranen kirjoitti:
Hyvä, että tämä ryhmis peruuntui, ja elämäsi pelastui. Ai niin, sinähän et ollut osallistumassa koko ryhmikseen :D.
Ei se elämä olisi ollut mitenkään tästä ryhmiksestä ollut kiinni.

Kerroimpahan vähän yleisempiä kuvioita, joita tässä mallailun sivussa ja muutenkin on tullut mieleen.

Ei millään pahalla kenellellekkään.

Mallareilla saattaa olla aika varsin tiukoilla. Nytpä kuitenkin minusta riippumattomista seikoista tämä ryhmis peruuntui. Ei pelkästään siksi, että ei minua erityisesti kiinnostanut.

Niin, ja vielä lisäyksenä, että en ole missään vaiheessa TOIVONUT tämän peruuntumista. Näin vain kävi. Kannatusta ei tullut tarpeeksi.

Heitin ehkä vähän kritiikkiä Smer-mallien laatujen erilaisuudesta.

Olen minä niitäkin rakennellut, lähinnä vanhoja Heller-juttuja. Hienoja malleja. Hinoa, että ne Heller-mallit ovat jatkaneet elämäänsä esim. Smer-malleina.
Viimeksi muokattu 2.11.2016 23:20
Johan se oli aikaa sitten selvillä että tämä ei toteudu, ei tullut nimilistaa eikä osallistujia, ensimmäisen katson ryhmiksen ehdottajan vastuuksi ja loput tulee kuin itsestään mikäli kiinnostuneita on. Mikaa kompaten ei kaiken pidä toteutua, mutta itse olisin kyllä osallistunut mikäli olisi tullut. Valmistuu se Amiot ilmankin joten siten ens kertaan.
Monellakaan ei ole Smerin malleja ja niillä joilla on ei ehkä ole halua niitä rakentaa. Ryhmikseen on vaikeaa löytää Smerin kaltaisen valmistajan malleille 20 rakentajaa kun olen Model Expossa ja muissa kilpailuissa niitä alle 20 kappaletta nähnyt vuodesta 1982. Niiden raknetaminen kun on tuskaa eikä palkitse millään tavoin =)
Ja niilläkään, joilla on Smerin malleja ja haluavat rakentaa niitä, ei välttämättä ole aikaa :) Itse lukeudun tähän joukkoon. Sopivan tilaisuuden tullen voi yrittää uudestaan.
Nimilistaahan ei noin periaatteessa tarvitse mihinkään ennen ryhmiksen virallistamista, mutta uumoilen sillä olevan kyllä jonkinlainen aktivoiva vaikutus, ainakin siinä kohtaa kun alkaa olla muutamasta osallistujasta kiinni.

P.S. Galleriastani löytyvä Tsaikka meni ihan kivuttomasti nippuun eikä minulle ole Smeristä mitenkään negatiivinen kuva. Storch ja Hawk odottavat rakentamista ja ihan mielelläni ne rakentaisin.
Tsaikka onkin Hellerin malli, mutta Smerin boxaama. Eli ole Smer vaan Heller ei siis sovi Smer oob topikiksi =)