Pienoismallit.net

Mistä siirtokuvia?

Toivottavasti menee oikeaan paikkaan. Tällaista kysyisin, että mistä mahdollisesti voisi hankkia erikseen siirtokuvia. Tarkoitus olisi jostain löytää dekaalit Tiger 1:een. Kyseinen malli sijoittuisi itärintamalle aikajanaan 43-44. Kiitos avusta!
Viimeksi muokattu 4.8.2015 15:35
Lyhyesti sanottuna: suunnilleen kaikista pienoismalliliikkeistä. Yleensä näppärintä on ensin (googlaamalla) selvittää mikä valmistaja tekee siirtokuva-arkkia, jolta halutut siirtokuvat löytyvät ja sitten selvittää kuka arkkeja myy. Siirtokuvatarjontaa on joka tapauksessa paljon.

P.S. Vastaisen varalta neuvoksi, että keskusteluihin kannattaa laittaa kuvaava otsikko. Eli tässä tapauksessa vaikka "Mistä siirtokuvia?" Nopsia kysymyksiä voi esittää miljoonasta eri aiheesta.

//edit: Pystyt itse asiassa muokkaamaan otsikkoa vieläkin muokkaamalla aloitusviestiä.
Juu kiitoksia supernopeasta vastauksesta! Toivottavasti läheisistä kaupoista (Hobby Point, Kuivalainen, Tietonikkari) löytyisi.
Oma ehdotukseni olisi näiden lisäksi Hannants englannin maalla. Eli hannants.co.uk - todella hyvin varusteltu putiikki. Kaikki hommat toimii. Asiakkaana olen ollut jo kohta 30 vuotta. Suosittelen, jos Suomi-kaupoista ei löydy.
PhantomII kirjoitti:
Oma ehdotukseni olisi näiden lisäksi Hannants englannin maalla. Eli hannants.co.uk - todella hyvin varusteltu putiikki. Kaikki hommat toimii. Asiakkaana olen ollut jo kohta 30 vuotta. Suosittelen, jos Suomi-kaupoista ei löydy.
Hannantsista löytyy tosiaan hyvin valikoimaa ja muitakin hyviä ulkomaisia nettikauppoja on. Hannantsin hintataso tuppaa vaan olemaan melko kova (ainakin) punnan kurssista johtuen, lisäksi minimitilauksesta johtuen yhden siirtokuva-arkin tilaaminen ei yleensä ole mahdollista. Lisäksi syystä tai toisesta olen saanut häkellyttävän usein väärän tuotteen.

Ulkomailta tilaamiseen on tietenkin suurempi kynnys jos luottokorttia ei ole, ja kysyjän iästä päätellen oletus pitänee tässä tapauksessa paikkansa.
Well, "kalleus/halpuus" lienee jokaisen itse määriteltävä. Useita melko hinnakkaita decaleja tilanneena, Hannantsiltakin, mutta kun saa mitä haluaa ja on tyytyväinen, niin hinta ei lopulta aina ahdista. Toisaalta jos jonkun mallin on vaikka saanut pilkkahinnalla, niin siihen voi sovittaa sitten vaikka kalliimmat merkinnät. Kysehän voi olla harrastuksen kokonaiskustannuksesta…who knows.

Hannatsilla on myös discount ja second hand osiot, joista löytyy joskus kohtalaisella hinnalla tavaraa.
www.hannants.co.uk/specials/
www.hannants.co.uk/secondhand/
Ja yksi (mielestäni erittäin kannattava) vaihtoehto on laittaa tänne PMNetin Kauppatorille ilmoitus siitä mitä kaipailee… Itselläni on aina käynyt föaksi ja olen saanut mitä olen kaivannut.
Heikki Hyttinen kirjoitti:
Well, "kalleus/halpuus" lienee jokaisen itse määriteltävä. Useita melko hinnakkaita decaleja tilanneena, Hannantsiltakin, mutta kun saa mitä haluaa ja on tyytyväinen, niin hinta ei lopulta aina ahdista.
Lähinnä halusin sanoa, että jos saman tuotteen saa vaikkapa Kuivalaiselta, niin hyvin todennäköisesti Hannants tulee kalliimmaksi. Vertailu muihin liikkeisiin on mielestäni objektiivinen mittari hintatason vertailuun.
Mallitapahtumien myyjät ovat monesti hyvä lähde, ainakin itse ostin viimeksi kisoissa poiketessani yhden 1:35 Tiger-decaliarkin…
Viimeksi muokattu 4.8.2015 22:12
Pääkaupunkiseudun mallikaupat ovat toki varsin asiallisia putiikkeja, varsinkin jos asuu kehä III:n sisäpuolella. Olettaisin kuitenkin Suomen mallareista pääosan asuvan kehän ulkopuolella ja näin ollen on aivan sama, mistä tuotteensa tilaa. Yhtä nopeasti tulee tilaus Britanniasta (n. viikko-kaksi) kuin Suomestakin postiluukkuun.

Jos tavaraa saa myös Suomesta, niin toki suomalaiset firmat ovat aina etusijalla ja tuo luottokortin omistaminen tietysti helpottaa tilaamista, niin Suomesta kuin kauempaakin.

Hannantsin puolustukseksi on sanottava, että olen tilannut sieltä varmasti jo kymmeniä kertoja, enkä ole koskaan saanut väärää tuotetta. Tilauksia on ollut sekä pieniä minimitilauksia että hiukan suurempiakin settejä. Joskus, jos tilattava artikkeli on loppunut, on saapunut kirje jossa tilannetta pahoitellaan ja kerrotaan tuotteen, niin halutessani, lähetettävän minulle jälkikäteen.
Viimeksi muokattu 4.8.2015 23:11