Pienoismallit.net

Mikä ruisku aloittelijalle?

Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.
Menee ehkä hitusen ohi otsikon mutta..

Ollut nyt parisen vuotta käytössä lidlin kynäruisku setti ja kiinostaisi päivittää systeemi. (viivojen maalamiseen mm.)
Olen yrittänyt lukea eri arvosteluja ja keskusteluja mutta kysymyksiä on silti.

1.ruisku
www.waylandgames.co.uk…del-air-paint-sets/14022-model-air-military-colours-airbrush-setOnko kannatava ostos. Kiinostaa noi värit kun ne sais hankittu samalla.

Vaiko sittenkin parempi valinta

www.tempera.com/shop/contents/fi/p1771.html
Saa myös ehdottaa jotakin muuta.

2.kompressori

Lidlin kompurassa ei ole mitään paineensäädintä tai muita erikoisuuksia. Tarviiks sitä päivittää parempaan ja riitäkö silloin satasen kynäruiskukompura motonetistä.

T. Mika
Badger Patriotin se perusmalli on ollut mulla käytössä muutaman vuoden ajan, ja ainakin itse pidän siitä. Tuo Xtreme -malli taitaa olla joku ihan tuliterä juttu. Perus Patriot on helppo käyttää ja putsata, sekä erittäin laadukas.

Mulla on Bilteman kompura jossa on paineensäädin, ja on tähän asti välttänyt mulle. Kyllähän se paineen säätö ruiskumaalauksessa on aika olennainen asia. Säiliöllinen on jossain vaiheessa ehkä ostettava, mutta pärjään hyvin nykyiselläkin.
Neo for Iwata tai nämä sparmaxin hyvät ruiskut. Suosittelen Sparmax SP-35:sta. ei ole hirveän kallis ja on hyvä ruisku ainakin arvoostelujen perusteella. Iwata löytyy tästä:http://www.redblack.fi/magento/kynaruisku/kynaruiskut/iwata-neo-kynaruisku-gravity.html

Ja sparmaxit täältä: www.hobbylinna.fi/tuote/sparmax-sp-35-(0-35mm)-maaliruisku/V438806/
Kiitos

Toi badgerin ruisku on ihan juuri tullut myyntin ja on oikeastaan vähä uudempi malli tosta perus ruiskusta.

Sparmaxia ei ole edes huomattua ennen, ainasikin hinta olisi kohdillaan.
Näyttäis olevan Iwata Neo halvalla myynnissä tori.fi:ssä. Hintaa on 50€ ja hinta sisältää rahdin. www.tori.fi/etela-karjala/Iwata_Neo_kynaruisku_27934328.htm?ca=15&w=3
Tarttuisin itse tuohon, mutta olen vähän allerginen ostamaan käytettyjä laitteita…